كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

تفاوت هورمون‌ها دليلي براي تفاوت عشق زن و مرد

زماني كه افراد عاشق مي‌شوند فقط ذهن و فكرشان درگير نمي‌شود و بدنشان هم واكنش‌هاي مخصوص به خودش را انجام مي‌دهد. زماني كه فرد عاشق مي‌شود هورمون‌هايي در بدنش ترشح مي‌شود كه حالت جسمي‌اش را هم تحت تاثير قرار مي‌دهد. احوالات فيزيكي فرد زماني كه در كنار شخص ديگري قرار دارد متفاوت‌تر از زماني است كه فرد در جاي ديگري است. اما اين واكنش‌ها و ترشحات در مردان و زنان متفاوت است كه باعث تغييرات متفاوت مي‌شود.

تغييرات فيزيكي زنان

زماني كه زنان عاشق مي‌شوند بدن آن‌ها نورپينفرين و فنيل اتيلامين توليد مي‌كند كه تمركز او را به شدت بالا مي‌برد و حس شادي و رضايت را در فرد ايجاد مي‌كند. دليل اصلي اين كه زنان بعد از عاشق شدن فقط روي شريك خود تمركز مي‌كنند و بقيه چيزها را كنار مي‌گذارند همين موضوع است.

اكسي توسين هورمون ديگري است كه در اين فرآيند ترشح مي‌شود و بيشترين مقدار آن در زمان رابطه جنسي است. اكسي توسين هورموني است كه پس از ترشح آن موانع احساسي كنار مي‌روند و فرد احساس راحتي بيشتري مي‌كند و در نهايت احساس وابستگي به فرد دست مي‌دهد. زماني كه فرد از شخص مورد نظر دور مي‌شود اين هورمون ترشح نمي‌گردد. به همين دليل زنان بيشتر دلتنگ آقايان مي‌شوند.

تغييرات فيزيكي مردان

زماني كه مردها عاشق مي‌شوند هم هورمون‌هاي نورپينفرين و فنيل اتيلامين در آن‌ها توليد شده اما نه به اندازه‌اي كه در بدن زنان توليد مي‌شود. هورمون اصلي در بدن مردان دوپامين است كه بعد از مدتي به فرد اين حس را مي‌دهد كه به طرف مقابل معتاد شده‌ است. به همين دليل مردان زماني كه فقط با كسي رابطه جنسي برقرار مي‌كنند نمي‌توانند عاشق او شوند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

 

تفاوت عشق زن و مرد از نظر ديدگاه‌

عشق از نگاه زنان

عشق از نظر زنان معاني متفاوتي دارد. زنان در ارتباط با جنس مخالف مي‌خواهند به مردي كه او را دوست دارند اعتماد كنند و اطمينان پيدا كنند كه او مي‌تواند برايشان محيطي امن و آينده‌اي خوب براي زندگي فراهم كند بدون اين كه به نقطه ضعف‌هاي او توجه كند. زن در هر حال عشق را در حمايت و پشتيباني همسر مي‌بيند. وقتي زني عشقش را به مرد بروز مي‌دهد در واقع به او اين اطمينان را داده كه به قدري نيرومند و استوار است كه مي‌تواند وفادار بماند و هرگز از مسيرش دور نشود.

از ديدگاه زن، مرد بايد بتواند از نظر مالي و عاطفي روي پاي خود بايستد. اما اگر زني واقعا عاشق مرد باشد هيچ‌گاه مشكلات و بحران مالي نمي‌تواند او را نسبت به مرد سرد كند و زندگي‌اش را كنار بگذارد. زنان عموما در رابطه علاوه بر جذابيت‌هاي فيزيكي به دنبال مهرباني و سخاوت نيز هستند.

تفاوت عشق زن و مرد | عشق از نگاه مردان

دنياي آقايان استدلالي است و اگر مجبور باشند بين عشق و احترام يكي را انتخاب كنند احترام را انتخاب مي‌كنند. بيشترشان ترجيح مي‌دهند كه وارد عشق نشود تا به آن‌ها بي احترامي نگردد. اين عشق براي مردان يك مشغوليت است در حالي كه در زندگي زنان سبكي از زندگي است و علاقه دارند آن را تجربه كنند. در اوج زندگي آقايان عموما جايگاه و افتخار قرار دارد. در اين حالت بهترين عشق براي مردان عشقي است كه در آن احترام وجود داشته باشد و به او افتخار كنند و اين حالتي است كه آن‌ها عشق را ترجيح مي‌دهند.

 

تفاوت هاي كلي عشق زن و مرد

1. مردان عشق را سريع‌تر حس مي‌كنند

در تحقيقاتي كه روي زنان و مردان انجام گرفته متوجه شده‌اند مردان عشق را زودتر از زنان حس مي‌كنند و متوجه آن مي‌شوند و البته زودتر اين احساسات را بروز مي‌دهند. زن‌ها زودتر از مردان عاشق مي‌شوند اما تا قبل از اين كه از احساساتشان اطمينان پيدا كنند جلوي بروز آن‌ را مي‌گيرند و صبر مي‌كنند. ممكن است اين اصل براي همه درست نباشد اما عموما براي بيشتر افراد صادق است.

2. زنان بيشتر روي عشق‌شان تمركز مي‌كنند

مردان بالغ عموما زودتر عاشق شده و عاشق افراد متفاوت و متعددي مي‌شوند تا شخصي را كه شيفته او شود را پيدا كنند. اين در حالي است كه زنان عموما روي يك شخص تمركز مي‌كنند كه عاشق او هستند و در زماني كه آن فرد در زندگي‌شان حضور دارد بيشتر توجه‌شان به سمت اوست به طوري كه ممكن است همه چيز را  طوري تنظيم كنند كه مورد پسند شريك‌شان قرار بگيرد.

3. زنان در رابطه كمتر به چشم‌‌هاي خود تكيه مي‌كنند

مردان به راحتي مي‌توانند با استفاده از حس بينايي حتي از دور هم عاشق شوند اين در حالي است كه زنان در عاشق شدن به چشم‌شان تكيه نمي‎كنند و بايد تمام خصوصيت‌هاي شخصيتي و فيزيكي فرد را بررسي كنند تا بتوانند با او گرم بگيرند.

4. مردان حس مي‌كنند ارتباط‌شان غيرقابل جبران است

مردان عموما فكر مي‌كنند عشقشان در حدي بزرگ و بي‌نظير است كه اصلا نمي‌توان آن را جبران كرد و اين موضوع ديگري است كه در بين عشق زن و مرد تفاوت ايجاد مي‌كند. آن‌ها فكر مي‌كنند هر كاري كه براي عشق انجام مي‌دهند تمام چيزي‌ است كه از دستشان بر مي‌آيد و همه توانايي‌شان را در ميان گذاشته‌اند پس هيچ كم و كسري وجود ندارد.

 

تفاوت ابراز عشق زن و مرد

مردان زودتر عبارت دوستت دارم را به زبان مي‌آورند

عموما مردان زودتر از زنان عاشق مي‌شوند و بر خلاف تصور عموم مردم اين مردان هستند كه عبارت دوستت دارم را زودتر بيان مي‌كنند و به شخص مقابل عشق‌شان را ابراز مي‌كنند. اين در حالتي است كه آن‌ها فكر مي‌كنند اگر يك‌بار اين حرف را بزنند و ديگر تكرار نكنند براي هميشه كافي است و لازم نيست هربار عبارت دوستت دارم را به زبان بياورند. آقايان عموما با كارهايي كه انجام مي‌دهند و رفتاري كه دارند احساسات خود را بيان مي‌كنند كه عموما همسرشان از اين موضوع ناراضي است.

خانم‌ها بيشتر از آقايان عبارت دوستت دارم را مي‌گويند

زنان برعكس مردان معتقد هستند كه بايد بارها اين عبارت را به زبان بياورند و به شخص گوش زد كنند كه به او علاقه دارند. در اين مورد عبارت دوستت دارم براي زنان معاني متفاوتي از جمله تعهد، مسئوليت‌پذيري و علاقه دارد كه مي‌خواهد آن را بيان كند. زنان دوست دارند كه احساساتشان را بروز دهند و از اين كه مردان اين كار را مانند آن‌ها انجام نمي‌دهند آزرده مي‌شوند و در مواقعي از آن‌ها مي‌خواهند كه عشق را به زبان بياورند.

 

سوالات متداول

چقد بين مردا مقوله عشق مهمه؟ اصلا بهش فكر مي‌ كنن؟

آقايان مانند خانم‌ها عاشق مي‌شوند اما شكل و مدل آن برايشان متفاوت است. آقايان زودتر از خانم‌ها عشق را حس مي‌كنند اما براي آن ها احترام خيلي مهم‌تر از عشق است پس مهم است كه عشق همراه با احترام براي آن‌ها وجود داشته باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تفاوت عشق بين زنان و مردان مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران در ارتباط باشيد.

منبع: تفاوت عشق زن و مرد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تفاوت عشق زن و مرد،
موضوع:
[ ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۴۲:۲۹ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی