كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

ازدواج با مرد مطلقه كار درستي است؟

انتخاب فرد مناسب براي ازدواج يكي از دغدغه‌هايي است كه در زندگي هر شخصي وجود دارد. انتخاب فردي كه تجربه خوبي از زندگي قبلي‌اش نداشته بايد با در نظر گرفتن يك سري از نكات صورت بگيرد تا مشكلي ايجاد نشود. در جامعه امروز ازدواج دختران مجرد با مرد مطلقه راحت‌تر از ازدواج پسر مجردي با زن مطلقه است و مردان مطلقه راحت‌تر مي‌توانند ازدواج مجدد داشته باشند. ممكن است جدايي از همسر قبلي مردان به اين دليل باشد كه نمي‌توانستند به راحتي باهم زندگي كنند و هيچ‌كدام آدم بدي نيستند به همين دليل بايد به يكسري از نكات كه در ادامه بيان مي‌شود دقت فرماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج مجدد كليك كنيد.

 

چه نكاتي را بايد در ازدواج با مرد مطلقه در نظر بگيريم؟

1. ارزيابي خواستگار با ملاك‌هاي شخصي

زماني كه يك فرد مطلقه براي ازدواج با شما پيش‌قدم مي‌شود و خواستگاري مي‌كند هيچ‌گاه مطلقه بودن او را معيار قرار ندهيد و او را با ملاك‌هاي شخصي مقايسه كنيد كه براي بقيه خواستگارها آن‌‌را مبنا قرار مي‌دهيد. اگر او با معيار‌هاي شما يكسان بود بقيه نكات را در نظر بگيرد در غير اين صورت به فكر شخص ديگري براي ازدواج باشيد.

2. عدم دلسوزي هنگام ازدواج با مرد مطلقه

اگر يك خواستگار مطلقه داشتيد فقط به دليل اين كه دلتان براي او مي‌سوزد و حس ترحم مي‌كنيد درخواستش را قبول نكنيد به اين علت كه اگر براي ترحم با او ازدواج كنيد در ابتدا ممكن است احساس ناخوشايندي نداشته باشيد اما بعد از مدتي احساسات منفي به سراغ شما مي‌آيد و انزجار را تجربه مي‌كنيد. 

3. پرس و جوي بيشتر

در ازدواج با هر فردي لازم است كه شما تحقيق كنيد و بدانيد كه بقيه افراد چه نظري راجب او دارند اما درباره كسي كه يك بار طلاق گرفته است بايد اين كار با حساسيت بيشتري صورت بگيرد و زمان بيشتري براي آن بگذاريد تا به مسائل ريزتري براي داشتن زندگي بهتر پي ببريد.

4. تحت تاثير قرار نگيريد

ممكن است شخصي كه مطلقه است از يك فردي كه تا به حال ازدواج نكرده وضعيت بهتري از نظر شغلي و مالي داشته باشد و مي‌دانيد كه اگر با يك شخص مجرد ازدواج كنيد ممكن نيست كه به آساني به آن‌ها دست پيدا كنيد اما نبايد فقط براي همين با آن شخص ازدواج كنيد زيرا كه لازمه خوشبختي فقط ماديات نيست.

5. عجله نكردن هنگام ازدواج با مرد مطلقه

هيچ‌گاه براي ازدواج با شخصي كه مطلقه است عجله نكنيد. شما بايد از او چيزهايي بدانيد كه شايد در رابطه با يك شخصي كه قبلا ازدواج نكرده است لازم نباشد. بايد با او صحبت كنيد و تا جايي كه امكان دارد از دلايل طلاق او بپرسيد و بدانيد كه ممكن است اين مشكلات براي شما هم به وجود بيايد يا نه. 

6. بيان انتظارات

با هر شخصي كه وارد رابطه مي‌شويد بايد تمام انتظاراتتان را بيان كنيد و به او بگوييد كه چه چيزي از او مي‌خواهيد. در مقابل انتطارات او را هم نسبت به خود بدانيد تا تصميم بگيريد كه مي‌توانيد با انتظارات هم كنار بياييد يا نه. ممكن است انتظاراتي كه مي‌توانيد از يك شخص مجرد داشته باشيد نتوانيد از يك شخصي كه قبلا متاهل بوده داشته باشيد پس همه چيز را بيان كنيد. متقابلا فردي كه قبلا متاهل بوده و دوباره به يك دوران مجردي بازگشته انتظاراتي از ارتباط جديد دارد كه ممكن است شما توانايي انجام آن را داشته يا نداشته باشيد.

 

سوالاتي كه هنگام ازدواج با مرد مطلقه بايد از او بپرسيد

1. مدتي كه از طلاقش گذشته

همه افرادي كه طلاق مي‌گيرند دوره‌اي را لازم دارند كه به حالت عادي‌شان بازگردند و بهبود يابند. حداقل ۱ سال بايد از طلاق فرد بگذرد تا بتواند رابطه جديدي را شروع كند و اين زمان ممكن است براي هر كسي متغير باشد. پس شما اگر مي‌خواهيد با يك مرد مطلقه ازدواج كنيد مهم است كه بدانيد چه مدت از جدايي او‌ گذشته است.

2. كارهايي كه براي بهبودي بعد از طلاق انجام داده

هر شخصي بعد از اين كه به زندگي‌ مشتركش پايان مي‌دهد لازم است كه براي تاثيرات ناشي از آن تلاش كند. علاوه بر گذر زمان لازم است كه فرد كارهاي ديگري مانند مراجعه به روانشناس را انجام دهد. مردي كه طلاق گرفته با اين كار نشان مي‌دهد كه اهميت طلاق را درك كرده و براي رشد عاطفي و ذهني خود تلاش مي‌كند پس بهتر است بدانيد كه اين دوره‌ها گذرانده شده يا خير.

3. مسئوليت‌هايي كه از ازدواج قبلي بر عهده دارد

بايد بدانيد كه مرد مطلقه‌اي كه مي‌خواهيد با او ازدواج كنيد چه مسئوليتي از زندگي گذشته بر عهده دارد. ممكن است همه مهريه همسر قبلي‌اش را پرداخت نكرده باشد و اين مي‌تواند تا حدود زيادي زندگي شما را تحت تاثير قرار دهد. اگر خواستگارتان از همسر قبلي بچه دارد بايد از وظايف او نسبت به بچه آگاه باشيد.

4. علت جدايي

انتظار از اين كه شخص يك علت معين براي طلاق بياورد كار بسيار سختي است اما اين سوال را از خواستگار مطلقه بپرسيد تا بدانيد كه مشكل اصلي براي طلاقشان چيست. دليل طلاق ممكن است چيزي باشد كه در زندگي شما هم به وجود بيايد پس بسيار مهم است كه اين سوال را بپرسيد. همچنين پاسخ به اين سوال مي‌تواند نگرش آن مرد به ازدواج، نحوه برخورد و برطرف كردن مشكلات و برنامه او براي رابطه آينده را براي شما معلوم كند.

5. ارتباط با همسر قبلي

در بعضي از حالت‌ها با اين كه خواستگار شما از همسر قبلي جدا شده است اما به دلايل مختلف ممكن است كه باهم در ارتباط باشند و مسائلي بين آن‌ها وجود داشته باشد. در واقع ممكن است شما همسر سابق همسرتان را ببينيد. اين حالت ممكن است براي شما اذيت كننده باشد. پس از ارتباطش با همسر قبلي سوال كنيد.

براي شناخت بيشتر طرف مقابل و سنجش ميزان تفاهم طرفين در امر مهم ازدواج، لازم است در جلسات مشاوره ازدواج شركت كنيد و از راهنمايي‌هاي متخصصان در اين زمينه بهره‌مند شويد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

 

ازدواج با مرد مطلقه كه داراي فرزند است

زماني كه با خواستگار مطلقه‌اي آشنا مي‌شويد كه فرزند دارد علاوه بر خود او، بايد فرزندش را هم بشناسيد و بدانيد كه آيا او هم راضي است با پدرش ازدواج كنيد يا نه. شما بايد در ازدواج با فردي كه فرزند دارد زندگي كردن با فرزندش را هم ياد بگيريد. بايد بدانيد او موظف است كه از فرزندش حمايت و مراقبت كند و ممكن است ميان شما و همسرتان فاصله بيندازد پس در ازدواج با مردي كه فرزند دارد بايد محتاط‌ باشيد.

براي ديدن فرزند همسرتان اصرار نكنيد

ممكن است بخواهيد به همسرتان نشان دهيد كه چقدر به فرزندش احساسات خوبي داريد و مي‌خواهيد براي او مادري كنيد اما اين كه اصرار كنيد زودتر او را ببينيد احساسات منفي راجب شما در ذهن ايجاد مي‌كند. اجازه دهيد زمان ديدار را خود كودك و پدرش تعيين كنند. تنها كاري كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه با آغوش باز همسرتان و فرزندش را پذيرا باشيد.

 

ابعاد مثبت ازدواج با مرد مطلقه

عموما مردي كه يك زندگي ناموفق داشته بهتر سعي مي‌كند در زندگي بعدي مشكلات و مسائل را حل كند. او در ازدواج دوم بسيار محتاط‌ است و با ملاحظه رفتار مي‌كند. از پسران مجرد پخته‌تر يوده و مي‌تواند بهتر عمل كند و در نهايت به استقلال مالي رسيده و مي‌داند چگونه در زندگي مسئوليت‌پذير باشد.

 

ابعاد منفي ازدواج با مرد مطلقه

در اين نوع ازدواج ممكن است كه او هميشه به مقايسه شما و همسر قبلي بپردازد كه باعث مي‌شود نكات مثبت شما كمتر ديده شود. ممكن است با شروع ارتباط بين شما و او، ارتباطش را با همسر قبلي تمام نكند و به طور موازي دو رابطه را ادامه دهد كه چندان خوشايند نيست. در آخر طلاق گرفتن در ذهن اين فرد بسيار راحت است و ممكن است با بروز كوچك‌ترين مشكل به طلاق فكر كنند. براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي‌توانيد با متخصصان مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران در ارتباط باشيد.

 

سوالات متداول

يه خواستگار خيلي خوب برام اومده ولي مشكلش اينه كه توي عقد جدا شده خيلي ترديد دارم نميدونم چه كنم؟

براي ازدواج با مرد مطلقه در ابتدا بايد معيارهاي خودتان را براي ازدواج در نظر بگيريد اگر فرد آن معيارها را داشت بعد به بقيه مسائل توجه كنيد. جدا شدن در زمان عقد عموما به دلايل عدم تفاهم اتفاق مي‌افتد و با كسي كه وارد زندگي شده و مطلقه شده است تفاوت‌هايي دارد.

منبع: ازدواج با مرد مطلقه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج با مرد مطلقه،
موضوع:
[ ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۳۷:۴۴ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی