كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

علت ازدواج بخاطر پول

تربيت خانواده

اول از همه خانواده است كه با تربيت كودك به آن‌ها ياد مي‌دهند كه در بزرگسالي چه معيارها و ملاك‌هايي را براي انتخاب داشته باشند. اگر تمركز خانواده در طول زندگي فرد به يك بعد باشد و اين را به كودك هم منتقل كنند در آينده توجه كودك فقط به همان بعد جلب مي‌شود به طوري كه اگر هميشه خانواده بر ماديات توجه داشته باشند زماني كه كودك بزرگ شد ملاكش براي ازدواج كسي است كه از نظر مالي اوضاع بسيار خوبي دارد و ابعاد ديگر توجه نمي‌شود. اين خودش مي‌تواند زمينه ازدواج براي پول را فراهم كند.

محدوديت مالي خانواده از علل ازدواج بخاطر پول

اگر شخصي در خانواده‌اي بزرگ شود كه محدوديت‌هاي مالي زيادي در آن وجود داشته باشد براي ازدواج به دنبال شخصي مي‌گردد كه به خوبي بتواند او را از نظر مالي حمايت كند و خواسته‌هايش را برآورده كند. در اين صورت اخلاق و رفتار و گاهي ظاهر فرد هم براي شخص مهم نيست و فقط به اين فكر مي‌كند كه با خانواده‌اي ازدواج كند كه بتوانند نيازهاي مالي او را برطرف كنند.

تغيير سنت‌ها

در گذشته براي ازدواج به معيارهايي مانند اخلاق، فرهنگ، اعتقادات مذهبي و سطح فرهنگي اجتماعي خانواده‌ها و تحصيلات شخص توجه مي‌شد اما در حال حاضر اگر كسي بخواهد ازدواج كند اول به جايگاه اقتصادي و اجتماعي شخص نگاه مي‌كند. اگر اين ملاك برآورده نشود امكان صورت گرفتن ازدواج به شدت پايين مي‌آيد. اين تغيير نگرش فقط مخصوص جنس خاصي نيست.

زودتر به به خواسته‌ها رسيدن از علل ازدواج بخاطر پول

بسياري از افراد نمي‌خواهند براي رسيدن به آرزو و خواسته‌هايشان تلاش كنند و هزينه‌اش را بپردازند. در اين حالت ممكن است براي اين‌ كه خيلي زود به خواسته‌‌هايش دست پيدا كند معيار اصلي‌شان را براي ازدواج ثروت فرد قرار دهد.

 

نتيجه ازدواج بخاطر پول

در نظر نگرفتن تفاهم‌ها

زماني كه ملاك فرد براي ازدواج فقط پول باشد ديگر به تفاهم‌هايي كه در زمينه فرهنگي و اقتصادي بسيار مهم است توجه نمي‌كند. نداشتن تناسب مي‌تواند ازدواج آن‌ها را به ازدواجي ناموفق تبديل كند كه در آخر طلاق ختم شود. داشتن تفاهم شباهت مطلق ميان هر دوطرف نيست اما افراد بايد تفاوت‌هاي يك‌ديگر را بپذيرند. اگر تفاوت‌ها بسيار فاحش باشد پذيرفتن آن به سختي صورت مي‌گيرد و مي‌تواند در مواردي به زندگي‌شان پايان دهد.

فاصله سني زياد 

در بسياري از مواردي كه ازدواج براي پول صورت مي‌گيرد فاصله سني افراد به چشم نمي‌آيد و به اين مورد اصلا توجه نمي‌شود. عموما افرادي كه سن بالاتري دارند اوضاع مالي بهتري داشته و فردي كه به دنبال ثروت است به سرعت به آن‌ها پاسخ مثبت مي‌دهد بدون اين كه به اختلاف سني توجه كند. سن بالاي يكي از طرفين در زندگي مي‌تواند نشاط و انرژِي يك زندگي را كاهش دهد و از طرفي شخصي كه ثروت دارد از ماديات براي سلطه و فخر فروشي استفاده كند.

عدم استقلال داماد

جواناني كه سن پاييني دارند به سختي مي‌توانند همه امكانات رفاهي از جمله ماشين، خانه و مادياتي كه عموما افراد به دنبال آن هستند را به تنهايي فراهم كنند پس بايد حمايت خانواده‌شان را داشته باشند. عموما كساني كه در زندگي مشترك پول را انتخاب مي‌كنند شخصي كه برگزيده‌اند نمي‌تواند استقلال داشته باشد و هميشه وابسته به خانواده است. در اين حالت شاهد عدم مسئوليت‌پذيري هم هستند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه شناخت قبل از ازدواج كليك كنيد.

 

اتفاقاتي كه در ازدواج بخاطر پول رخ مي‌دهد

اگر به خاطر ثروتت نبود با تو ازدواج نمي‌كردم

افرادي كه خاطر پول و ثروت ازدواج مي‌كنند بعدها ممكن است اين جمله را به زبان بياورند كه فقط به خاطر ثروتت با تو ازدواج كردم و هيچ دليل ديگري نداشتم. در اين حالت بعد از اين كه فرد احساس كمبود مي‌كند و علاقه‌اي نسبت به فرد مقابل ندارد مي‌بيند كه همه چيز پول نبوده است.

اگر ثروت از بين برود

در اين ازدواج‌ها اگر ثروت از بين برود و بخش مالي ديگر وجود نداشته باشد تحمل به شدت سخت مي‌شود و علت آن تك بعدي بودن معيار ازدواج است. در اين حالت شخص هيچ‌ چيز ديگري در زندگي ندارد كه به آن تكيه كند و زماني كه پول از بين مي‌رود همه نقاط ضعف پررنگ مي‌شود و به احتمال زياد اين زندگي نيز به اتمام مي‌رسد.

عدم رضايت

ماديات و پول تا مدتي مي‌تواند رضايت فرد را نسبت به زندگي نگه دارد و احساس مي‌كند با آن خوشبخت است. اما بعد از مدتي براي عدم وجود بسياري از معيارها كه در ابتدا به آن توجه نكرده مانند شادي، دلگرمي و تفاهم رضايتي ديگر از زندگي ندارد و احساس خلاء مي‌كند. براي جلوگيري از پيامدها و آسيب‌هاي ذكر شده، مشاوره پيش از ازدواج و اهميت دادن افراد نسبت به معيارهاي اصلي انتخاب همسر راه‌گشا است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه كليك كنيد.

 

سوالات متداول

چگونه متوجه شويم فردي كه قرار است با او ازدواج كنيم بخاطر پول با من ازدواج نمي كند؟

اگر مي‌خواهيد متوجه شويد كه كسي كه با شما ازدواج مي‌كند به خاطر پول شماست يا نه تا مدتي از دارايي خود صحبت نكنيد و رفتار او را در نظر بگيريد. اگر بعد از اين كه از دارايي شما مطلع شد رفتار بهتري با شما داشت و نظر او نسبت به ازدواج با شما تغيير كرد و راغب‌تر بود بدانيد كه هدف اصلي او از اين مسئله ماديات بوده اما اگر رفتار او درست هماني بود كه قبل از دانستن اين موضوع با شما داشت مطمئن باشيد كه معيارهاي ديگري را نيز تحت نظر گرفته است.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج و انتخاب همسر مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران در ارتباط باشيد.

منبع: ازدواج بخاطر پول چه مشكلاتي براي افراد به وجود مي‌آورد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۲۷:۴۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی