كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

تغيير همسر بعد از ازدواج | قبل از هر چيز موانع را شناسايي كنيد

قبل از اينكه به ميزان عملي بودن تصميم خود براي تغيير دادن همسر پس از ازدواج فكر كنيد به انگيزه‌هاي خود براي اين كار بيانديشيد و ببينيد چه چيزهايي مانع اين شده كه اكنون نتوانيد اين كار را انجام دهيد. بسياري از افراد هنگام پاسخ دادن به اين سؤال‌ها ترس‌هايي از به هم خوردن ازدواج و از دست دادن رابطه را مطرح مي‌كنند. اما لازم است به اين مسئله توجه داشته باشيد كه هرچقدر كه شما در رابطه پيش مي‌رويد احساساتتان قدرت بيشتري پيدا مي‌كنند و در نتيجه آسيب‌پذيري‌تان افزايش مي‌يابد.

به همين خاطر بايد تلاش كنيد كه از همان ابتدا به فكر رشد و تعالي رابطه خود باشيد و پايه‌هاي زندگي خود را بر بنايي مستحكم استوار كنيد. اگر فكر مي‌كنيد شريك آينده شما داراي خصوصياتي است كه نمي‌تواند اكنون آن‌ها را تغيير دهد روي تغيير آن‌ها در آينده هرگز صد در صد حساب باز نكنيد چرا كه بسياري از خصوصيات انسان‌ها صفاتي شخصيتي هستند. اين صفات در طول زمان شكل مي‌گيرند و به مرور مستحكم‌تر مي‌شوند. به همين خاطر است كه بسياري از افراد نمي‌توانند برخي از ويژگي‌هاي خود را تغيير دهند. در نتيجه به دنبال پاسخ اين سؤال باشيد كه چرا فرد مقابل اكنون نمي‌تواند خود را تغيير دهد و آيا اگر اين صفات و مشكلات در آينده باقي بمانند شما چقدر توان سازگاري با آن‌ها را داريد.

 

تغيير همسر بعد از ازدواج | واقعيت يا خواب و رؤيا؟

آيا افراد پس از ازدواج تغيير مي‌كنند يا تنها همان افراد سابق هستند كه در چهارچوب‌هاي جديد قرار گرفته‌اند؟ در جواب اين سؤال بايد گفت كه افراد پس از ازدواج در بسياري از جنبه‌ها تغيير مي‌كنند چرا كه زندگي مشترك مسئوليت، وظايف و تعهدات جديدي را به زندگي افراد اضافه مي‌كند كه باعث مي‌شود آن‌ها در مقايسه با دوران مجردي خود با تغييرات گسترده‌اي روبه‌رو شوند و بسياري از ويژگي‌هاي آن‌ها تعديل شود. با اين حال اين مسئله را در نظر بگيريد كه تغيير در سنين بزرگسالي به انگيزه‌هاي دروني و محكم نيازمند است و معمولاً حاصل تلاش‌هاي فردي براي سازگاري هرچه بيشتر با اوضاع پيرامون است.

در نتيجه شما به عنوان يك فرد بيروني نمي‌توانيد تضمين كننده تغييرات در وجود فرد ديگري باشيد. بلكه تنها مي‌توانيد به عنوان يك راهنما و مشوق در كنار او قرار بگيريد و انگيزه‌هاي دروني او را تقويت كنيد. همچنين اين مسئله را در نظر بگيريد كه معمولاً تغييرات پس از ازدواج به كندي صورت مي‌گيرند و در نتيجه نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه پس از قرار گرفتن در زندگي مشترك همه چيز زير و رو شود و هردوي شما به افرادي متعالي و پخته تبديل شويد.

علاوه بر اين مهم‌ترين مسئله اين است كه بدانيد ظرفيت رواني افراد مختلف براي تغيير كردن با يكديگر متفاوت است. بسياري از افراد روحيه انعطاف‌پذيرتري دارند و در نتيجه در مورد موضوعات مختلف مي‌توانند نرمي بيشتري از خود نشان دهند و به مرور تغيير كنند. اما برخي افراد روحيه بسيار نفوذناپذيري دارند و هرگز از تغييرات استقبال نمي‌كنند. به همين خاطر بسيار اهميت دارد كه پيش از ازدواج شخصيت همسر خود را بيشتر بشناسيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه شناخت قبل از ازدواج كليك كنيد.

 

تغيير همسر بعد از ازدواج | تغيير چه مواردي سخت‌تر است؟

همان طور كه گفته شد افراد پس از ازدواج طبيعتاً با تغييرات مختلفي رو به رو مي‌شوند. اما اكثر افراد در برابر برخي مسائل مقاومتي بيشتري دارند و تغيير دادن آن‌ها در اين زمينه‌ها با مشكلات بيشتر و قطعيت كمتري رو به رو است. از جمله آن‌ها مي‌توان  به موارد زير اشاره كرد.

تغيير خصوصيات شخصيتي

همان طور كه پيش‌تر اشاره شد خصوصيات شخصيتي صفات محكم و پايدار وجود انسان هستند كه از سال‌هاي اوليه زندگي شكل گرفته‌اند و به مرور زمان تحكيم يافته‌اند. تغيير دادن اين ويژگي‌ها حتي براي روانشناسان و مشاوران نيز دشوار است و به همين خاطر است كه مبتلايان به اختلالات شخصيتي اغلب به درمان‌هاي طولاني مدت تري نياز دارند.

از جمله ويژگي‌هاي شخصيتي مي‌توان به درون گرايي، برون گرايي، تكانشگري، هيجان خواهي و … اشاره كرد. براي اينكه بتوانيد تشخيص دهيد آيا براي تغيير همسر آينده‌تان ويژگي‌هاي شخصيتي او را هدف گرفته‌ايد يا خير مراجعه به مشاوره پيش از ازدواج و انجام تست‌هاي ارزيابي كننده صفات شخصيتي مي‌تواند بسيار كمك كننده باشد.

تغيير همسر بعد از ازدواج | اعتقادات و باورهاي بنيادين شخص

اعتقادات مذهبي، معنوي و باورهاي بنيادين مسائلي هستند كه به نوعي با شخصيت افراد گره مي‌خورند و به بخشي از هويت آن‌ها تبديل مي‌شوند. به همين خاطر تلاش براي تغيير آن‌ها مي‌تواند نوعي تهديد عليه هويت مستقل فرد تلقي شود و او را در جبهه مخالف شما قرار دهد. در نتيجه اعتقادات و باورهاي هر فرد را بايد همان گونه كه هست بپذيريد و به جاي تلاش براي تغيير آن از خود بپرسيد كه چقدر مي‌توانيد به تفاوت‌هاي يكديگر احترام بگذاريد و همان گونه كه هستيد همديگر را بپذيريد.

نجات دادن فرد از آسيب‌هاي رواني و اجتماعي

بسياري از مواقع افراد زماني وارد رابطه عاطفي مي‌شوند كه فرد مقابلشان از نظر رواني در شرايط مناسبي قرار ندارد و همين امر باعث مي‌شود كه رابطه متزلزلي را شكل بدهد و دائماً شما را به تغييراتي كه در آينده رخ خواهد داد اميدوار سازد. از جمله اين شرايط مي‌توان به درگير بودن فرد در اعتياد و يا فعاليت‌هايي نظير شرط بندي و قماربازي بيمارگون اشاره كرد.

بسيار اهميت دارد كه تكليف اين مسائل را پيش از جدي شدن رابطه و ازدواج مشخص كنيد. همواره به اين موضوع توجه داشته باشيد كه اعتياد نوعي بيماري عودكننده مغزي است و درنتيجه احتمال لغزش همواره در فرد مقابلتان وجود دارد. اين آگاهي به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد با ديد بازتري آينده را در نظر بگيريد و واقع بينانه تر تصميم بگيريد.

 

سؤالات متداول درباره تغيير همسر بعد از ازدواج

– من با پسري در ارتباطم كه به افسردگي مبتلاست و دارو مصرف مي‌كند آيا ازدواج مي‌تواند باعث تغيير و ايجاد انگيزه و اميد بيشتر در او شود؟

درست است كه ازدواج مي‌تواند منجر به تغييرات مثبتي در زندگي افراد شود اما هرگز درمان افسردگي نيست! در نتيجه قبل از اينكه براي ازدواج تصميم بگيريد لازم است كه فرد مقابلتان به وضعيت رواني با ثباتي دست بيابد و جلسات روان‌درماني را با يك روانشناس باليني آغاز نمايد. دريافت قرص‌هاي ضد افسردگي به تنهايي نمي‌تواند منجر به بهبود افسردگي افراد شود بلكه تنها تسهيل كننده فرايند درمان است و سرعت بهبودي را افزايش مي‌دهند.

براي دريافت مشاوره در زمينه تغيير همسر بعد از ازدواج مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران در ارتباط باشيد.

منبع: تغيير همسر بعد از ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۵۹:۴۱ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی