كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

ازدواج با زن مطلقه

بهتر است بدانيد كه همه نظريه‌هايي كه براي ازدواج با زنان مطلقه مطرح مي‌شود، نسبي هستند. ممكن است برخي از آقايان با زن مطلقه ازدواج كرده و زندگي خوبي داشته باشند. پسران مجرد فكر مي‌كنند كه شرايط ازدواج با زنان مطلقه راحت‌تر از دختران مجرد است. به اين دليل كه به مراتب خواسته‌هاي آنان كمتر است و مهريه كمتري طلب مي‌كنند. برخي از زنان مطلقه حتي مراسم ازدواج برايشان اهميتي ندارد. در حقيقت آن‌ها در روياي شروع زندگي جديد و بدون دردسر هستند. چند مورد از اين باورها شامل موارد زير هستند.

– پس از ازدواج درخواست‌هاي زن مطلقه از همسر خود كم شده و ديگر براي او امر و نهي نمي‌كنند. از ترس شكست در ازدواج مجدد خود سعي دارند كه اين زندگي را حفظ كنند.

– دخالت اطرافيان و خانواده او كم مي‌شود و او مي‌تواند در آزادي مطلق هر حرفي به همسرش بزند و هر چيزي كه مي‌خواهد را به او بگويد.

– به خاطر تجربيات قبلي، توانايي مديريت يك زن مطلقه بيشتر است. در اصل به پختگي رسيده و مي‌تواند زندگي را به خوبي اداره كند.

– زن مطلقه براي بهبود زندگي شوهر دوم خود نهايت تلاشش را كرده و سعي مي‌كند به فاميل نشان دهد كه در زندگي اولش اشتباهي نكرده و در حقيقت همه چيز تمام است.

 

آسيب‌هاي ازدواج با زن مطلقه

قياس از آسيب‌هاي ازدواج با زن مطلقه

يكي از آسيب‌هاي ازدواج با زنان مطلقه اين است كه ممكن است زن در ذهن خود به مقايسه كردن ازدواج فعلي و قبلي بپردازد يعني مشكلات شما را با همسر اول خود مقايسه كند. طرز حرف زدن، چهره، اندام، مسائل اقتصادي، شغل و نوع برخورد شما در جامعه را با همسر اولش مقايسه مي‌كند. حتي ممكن است گاهي در دعوا چيزي در اين باره به شما بگويد.

مسائل رواني زن مطلقه

همان طور كه مي‌دانيد زنان بعد از طلاق آسيب‌هاي رواني شديدي مي‌بينند. آن‌ها خاطره تلخي داشته و بسيار حساس و شكننده شده‌اند. مي‌توان گفت يكي از آسيب‌هاي ازدواج با زنان مطلقه اين است كه شما هميشه بايد مراقب حرف زدن خود باشيد تا او را ناراحت نكنيد.

رجوع دوباره به همسر اول از آسيب‌هاي ازدواج با زن مطلقه

از مهم‌ترين آسيب‌هاي ازدواج با زنان مطلقه مي‌توان رجوع به همسر اول را نام برد. پس از ازدواج ممكن است همسر اول او پشيمان شده و دلش براي زندگي قبلي تنگ شود. گاهي حتي امكان دارد كه به هر دري بزند تا زن سابق خود را پيدا كند و براي شروع مجدد زندگي شان تلاش كند. متاسفانه اين موضوع ممكن است پايه‌هاي زندگي‌تان را سست كند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه ازدواج مجدد كليك كنيد.

 

آسيب‌هاي ازدواج با زن مطلقه داراي فرزند

زنان مطلقه كه بچه دارند اوضاع شما را سخت‌تر مي‌كنند زيرا علاوه بر وقت گذاشتن براي همسرتان، بايد حواستان به بچه او هم باشد. به او توجه داشته باشيد و مخارجش را تامين كنيد. اگر در آينده قصد بچه دار شدن داشته باشيد، نبايد بين فرزند فعلي و فرزند قبلي همسرتان تفاوتي قائل شويد.

 

مزاياي ازدواج با زن مطلقه

علاوه بر آسيب، ازدواج با اين زنان مي‌تواند همراه خود مزايايي هم داشته باشد كه در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره مي كنيم.

توقعات واقع بينانه تر

زناني كه براي بار دوم ازدواج مي‌كنند در مورد خصوصيات بد مردان آگاهي دارند. آن‌ها با رمز و راز مردان آشنا هستند و مي‌دانند كه چه مواردي مردها را خوشحال كرده و يا مردها چه زماني احتياج به خلوت با خودشان دارند. در اصل آن‌ها با نوع زندگي مشترك آشنا هستند و مي‌دانند كه چه كار بايد بكنند.

استقلال بيشتر از مزاياي ازدواج با زن مطلقه

ممكن است براي بعضي از مردان، زني كه شغل و علاقه‌اي ندارد، كسل كننده به نظر بيايد. وقوع طلاق، زنان را مجبور به استقلال بيشتر كرده و آن‌ها را وادار مي‌كند تا وابسته مردي نباشند. در زمان ازدواج، شما بخشي از وجودشان مي‌شويد ولي بهتر است بدانيد كه هرگز دوباره به يك مرد به صورت كامل تكيه نمي‌كنند و اين شايد روياي بيشتر مردها باشد.

رفتارهاي خاص زنان مطلقه

زنان به صورت طبيعي تمايل به مالكيت دارند و اين بخشي از عادات زنانه آن‌ها است. گاهي اوقات اين رفتارها براي مردها شيرين مي‌شود ولي برخي اوقات هم ممكن است عذاب دهنده شود. زناني كه در گذشته تجربه ازدواج داشته‌اند، احتمالا بيشتر اين رفتارها در شخصيت‌شان پديدار است.

 

ازدواج با زن مطلقه | راهكار مشاوران ازدواج

با در نظر گرفتن همه اين موارد، مشاوران ازدواج به شما راهكارهايي را ارائه مي‌كنند كه مي‌توانيد از اين موارد كمك بگيريد. 

درباره طلاق زن مطلقه تحقيق كنيد

حتما از مشاور ازدواج كمك بگيريد و همه موارد درباره اين ازدواج، دلايل طلاق گذشته، احتمال شكست در ازدواج آينده و موارد اين چنيني را پيگيري كنيد. شخصي كه طلاق گرفته، احتمالا مشكلاتي در سبك روابط يا زندگي مشترك خود داشته است. 

مطمئن شويد كه بحران طلاق را پشت سر گذاشته است

ايده آل ترين زمان براي ازدواج مجدد دو سال پس از طلاق است. طي اين دو سال شخص مي‌تواند از همه وابستگي‌هايش به زندگي قبلي جدا شده، خودش را پيدا و زخم‌هاي خود را ترميم كند و همچنين به تدريج آمادگي لازم براي يك رابطه جديد را پيدا مي‌كند. در صورتي كه شخصي سريع و بلافاصله پس از طلاق خود مجددا ازدواج كند، درصد زيادي احتمال دارد كه اين ازدواج صرفا با انگيزه جايگزين كردن و تسكين زخم‌هاي طلاق بوده باشد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

خودتان را بسنجيد

زماني كه با زن مطلقه ازدواج مي‌كنيد، نمي‌توانيد پاي گذشته او را به ميان بكشيد و از آن ابزاري براي آزار او بسازيد. نبايد بگوييد “من نجات دهنده تو بودم” يا اين كه “قطعا در زندگي گذشته‌ات هم با همين كارها زندگي را به جدايي رساندي”. در ضمن حواستان باشد كه نبايد از موضع بالا با همسرتان برخورد كنيد. فرد مقابلتان را نبايد به دليل ازدواج ناموفق گذشته، از خوشي‌ها و خاطره سازي‌ها، لذت‌هاي ازدواج، گشت و گذارها و تجربه اولين‌ها با شما محروم نكنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران در ارتباط باشيد.

منبع: ازدواج با زن مطلقه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج با زن مطلقه،
موضوع:
[ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۴۰:۵۷ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی