كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

تست متادون

بسياري از خانواده‌‌ها با مشاهده برخي از علائم در فرزندانشان نگران مي‎شوند و مي‌خواهند آن‌ها تست اعتياد بدهند. از طرفي ديگر برخي از مراكز استخدامي نيز از متقاضيان شغل مي‌خواهند كه گواهي عدم اعتياد خود را به همراه ساير مدارك به آن‌ها ارائه دهند.تست متادون قبل از ازدواج هم صورت مي‌گيرد. از اين رو برخي از اين افراد به هر طريقي سعي مي‌كنند كه تست اعتياد خود را منفي كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تست هاي اعتياد كليك كنيد.

 

موارد مصرف متادون

متادون يك داروي مخدر است كه از ترياك گرفته شده است. از اين دارو براي تسكين درد‌هاي شديد در بيمارستان استفاده مي‌شود. يكي از كاربردهاي متداول متادون در ترك اعتياد است و براي برطرف كردن علائم محروميت از مواد مخدر در افراد معتاد كه در مرحله ترك هستند، استفاده مي‌شود. اين دارو به صورت قرص و شربت بيشتر مصرف مي‌گزدد و آمپول آن بيشتر براي تسكين دردهاي شديد كاربرد دارد.

 

مثبت شدن تست اعتياد به وسيله متادون

متادون طبق دستور پزشك براي بيمار تجويز مي‌شود. از اين رو وقتي بيمار مصرف مواد خود را قطع مي‌كند، مصرف متادون آغاز مي‌شود. اگر در حين مصرف متادون كه به دليل ترك باشد، آزمايشي صورت بگيرد، جوابش منفي خواهد بود. اما برخي با نيت‌هاي مختلف در حين مصرف مواد براي منفي شدن جواب آزمايش خود از متادون به صورت خودسرانه استفاده مي‌كنند. مثبت شدن تست اعتياد آن‌ها به متادون با آزمايش‌هاي مختلفي صورت مي‌گيرد.

براي شناخت بيشتر در زمينه ترك متادون كليك كنيد.

 

انواع تست متادون

تست‌هاي آزمايشگاهي

در اين تست نمونه خون، ادرار، بزاق و موي فرد مورد بررسي و آزمايش قرار مي‌گيرد. روش آزمايشگاهي گران است و مدت زماني طولاني طول مي‌كشد كه جواب آزمايش فرد صادر شود.

تست‌هاي غربالگري

از طريق كيت افراد مي‌توانند تست اعتياد بدهند. اما دقت در اين روش پايين است و آن‌ها براي اينكه مطمئن شوند بايد آزمايش‌هاي تأييد كننده را انجام دهند.

 

مهم‌ترين روش‌هاي تست متادون

روش‌هاي مختلفي براي تست متادون وجود دارد كه در ادامه به آن‌ها مي‌پردازيم.

1. تست ادرار متادون

تست ادرار از طريق آزمايشگاه و يا با كمك نوار كاغذي صورت مي‌گيرد. در اين روش امكان جابه‌جايي نمونه ادرار و تقلب در آن وجود دارد، به اين طريق تست ادرار هميشه با مشكلاتي همراه است كه بايد با دقت بالا انجام بگيرد. جواب آزمايش نيز 3 روز طول مي‌كشد تا صادر گردد.

2. نوار تست سريع متادون

اين تست بدون وسايل آزمايشگاهي از طريق نمونه ادرار فرد قابل انجام است. وقتي كه سطح متادون بيشتر از 300 نانوگرم باشد، تست مثبت مي‌شود. كيت تست‌ متادون در درون خود بروشور و نوار تست دارد كه افراد مي‌توانند از آن استفاده كنند. نوارها يك بار مصرف هستند و افراد بعد از استفاده بايد آن را دور بيندازند.

3. تست بزاق متادون

تست‌ بزاق يك روش مطمئن و راحت است. اين روش توسط كارشناس صورت مي‌گيرد و در مدت زمان چند دقيقه جواب آن صادر مي‌شود. بازه زماني رديابي متادون با اين روش در حدود 24 ساعت است. نكته مهم اين است كه بدون نياز به آزمايشگاه نتيجه تست به فرد اعلام مي‌گردد.

4. تست متادون توسط مو

در اين روش يك تار موي فرد از هر جاي بدون او مورد بررسي قرار مي‌گيرد. امكان تست مواد از 90 روز تا چندين ماه است. در تست مو امكان تقلب بسيار كم است. اما هزينه انجام اين آزمايش به دليل محدود بودن تجهيزات آن، بالا است. اين تست مي‌تواند نشان دهد كه فرد چه ماده‌اي را و چه مقدار از آن را مورد مصرف قرار داده است.

5. تست تعريق متادون

اين تست بسيار راحت است اما معايب خودش را دارد و در چند هفته جواب آزمايش فرد اعلام مي‌شود. اما افرادي كه زياد عرق مي‌كنند دقت در سنجش را كاهش مي‌دهند و آزمايشگاه نمي‌تواند چندين ماه قبل را رديابي كند.

 

تقلب در تست اعتياد به متادون

همانطور كه گفتيم افراد از راه‌هاي مختلفي سعي مي‌كنند كه اعتياد خود را پنهان كنند. آن‌ها چند روز قبل از مصرف مواد متادون خودداري مي‌كنند و اين باعث مي‌شود كه آزمايش‌شان منفي از كار درآيد و بعد از اينكه داستان آزمايش دادن‌ها تمام شد، دوباره به مواد خود روي مي‌آورند.

 

مشخص شدن تقلب در تست اعتياد

در صورتي كه به هر دليل تست اعتياد فرد به متادون مثبت شد مسئولين آزمايشگاه بايد بررسي‌هاي ديگر را هم در اين زمينه انجام دهند. همچنين اگر فردي به دليل ترك اعتياد از اين دارو استفاده مي‌كند و زير نظر پزشك است بايد گواهي همراه خود داشته و مراتب را به مسئولين آزمايشگاه توضيح دهند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه عوارض متادون كليك كنيد.

 

اختلالاتي كه در تست اعتياد به متادون به وجود مي‌آيند

1. خطا در نمونه‌گيري تست اعتياد به متادون

خطا در نمونه‌گيري در بررسي نمونه رخ مي‌دهد يعني ممكن است فرد نمونه خود را با نمونه سالم فرد ديگر تعويض كند.

2. خطاهاي تكنيكي تست اعتياد به متادون

اگر از نوار تست براي بررسي اعتياد خود استفاده مي‌كنيد بايد به مدت 15-10 ثانيه در ادرار نگه داشته شود. بعد از آن هم بايد آن را به مدت 5 دقيقه روي يك سطح صاف قرار دهيد. اگر پاسخ را در يك دقيقه اول و يا ده دقيقه بررسي كنيد احتمال خطا بسيار زياد خواهد بود.

3. رقيق‌ كننده‌ها در تست اعتياد به متادون

استفاده از رقيق ‌كننده باعث تغيير در جواب تست مي‌شود. به همين دليل مي‌توانيد از نوارهاي كمكي براي تعيين ميزان كراتين، نيترات و گلومات در ادرار خود استفاده كنيد.

4. تغييرات سطح PH در تست اعتياد به متادون

اضافه كردن خون، جوهر ليمو، آب، سفيد كننده‌ها و… در ادرار PH آن را تغيير مي‌دهد. به همين دليل احتمال خطا در جواب آزمايش افراد بالا مي‌رود. چون اكثر تست‌ها به تغييرات PH در بازه 5 تا 9 مقاوم هستند و افزايش يا كاهش آن از اين محدوده باعث اختلال مي‌شود.

5. تداخلات دارويي

استفاده از برخي داروها باعث تغيير در جواب آزمايش مي‌شود و در تست اعتياد به متادون تداخل ايجاد مي‌كند. به همين دليل در صورتي كه داروي خاصي را مصرف مي‌كنيد، حتماً به مسئولين آزمايشگاه اطلاع دهيد. داروهاي زير به صورت جدي نتيجه آزمايش را تغيير مي‌دهند.

– فلوكستين، فلووآسامين، سرترالين

– ونلافاآسين و نفازودون

– داروهاي ضد قارچ مانند كلوتريمازول و كتوكونازول

– داروهاي حاوي هورمون‌هايي مانند پروژسترون، اتينيل استراديول، دگزامتازون و تستوسترون

– داروهاي مسدود كننده كانال كلسيم مانند نيفديپين، وراپاميل و ديلتيازم

– آنتي بيوتيك‌هايي نظير اريترومايسين و كلاريترومايسين

و ديگر داروهايي چون كينيدين، ميدازولام، ديازپام، وينبلاستين، بروموكريپتين، سايمتيدين، ليدوكائين و كفلا توكسين B

 

سخن آخر

اگر فقط براي اينكه جواب آزمايشتان منفي باشد از متادون استفاده مي‌كنيد، توصيه مي‌كنيم كه مصرف آن را كنار بگذاريد. شايد با روش‌هايي توانستيد به خواسته خود برسيد اما بايد بپذيريد كه مصرف آن به سلامتي شما آسيب مي‌زند و قطع ناگهاني آن نيز مي‌تواند باعث نارسايي‌ها و حتي مرگ شود. به همين دليل براي سلامتي خود ارزش قائل شويد و مصرف مواد را زير نظر پزشك ترك كنيد و تا جايي كه مي‌توانيد از چنين داروهايي استفاده نفرماييد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

ترك متادون چگونه است؟

ترك متادون به تدريج انجام مي‌شود، معمولا شروع علائم محروميت در ترك دارو 24 تا 48 ساعت بعد از آخرين دوز دارو است و علائم محروميت و ترك متادون 10 تا 14 روز طول مي‌كشد و طولاني‌تر از مورفين است. براي دريافت مشاوره در زمينه ترك اعتياد مي‌توانيد با متخصصان مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران در ارتباط باشيد.

منبع: تست متادون

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست متادون،
موضوع:
[ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۷:۰۸ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی