كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

دليل جذب دختران براي ازدواج با مرد سن بالا

1. مسائل مادي و اقتصادي از دلايل ازدواج با مرد سن بالا

عموما اصلي‌ترين و اولين دليلي كه دختران، مردان سن بالا را براي ازدواج انتخاب مي‌كنند مسائل مالي است. در جامعه امروزي مردان سن بالا به توانايي مالي خوبي دست پيدا كرده‌اند كه مردان جوان اين تمكين را ندارند و نمي‌توانند از نظر اقتصادي حامي خوبي براي همسرشان باشند.

به همين دليل دختراني كه در فشارهاي اقتصادي بزرگ شده‌اند و مشكلات مالي شديدي دارند ازدواج با اين مردان را ترجيح مي‌دهند. ازدواج با مردان سن بالا راه حل مناسبي براي حل مشكلات مالي نيست اما زماني كه خودشان را در محدوديت مي‌بينند و خانواده‌شان هم درگير بدهكاري هستند اين راه را انتخاب مي‌كنند.

2. نبودن مورد مناسب براي ازدواج

برخي دختران و زنان جوان در جامعه به علت موقعيت خاصي كه دارند خواستگار مناسبي نداشته و اگر احساس تنهايي كنند و بخواهند دوباره ازدواج كنند انتخاب‌هاي محدودي دارند. دختراني كه تا به حال ازدواج نكرده‌اند هم براي اين كه در خانواده با شرايط خاصي مانند بزهكاري يا اعتياد درگير هستند يا جايگاه اجتماعي بسيار پاييني دارند براي ازدواج خواستگار مناسبي نداشته و اگر بخواهند ازدواج كنند انتخاب‌هاي محدودي دارند كه عموما با آقاياني كه سن بالا دارند ازدواج مي‌كنند. 

3. دور شدن از خانواده از دلايل ازدواج با مرد سن بالا

اگر دختري شرايط متعادلي در خانواده نداشته باشد يا اين كه فشارهاي رواني مانند آزار و اذيت، سوءاستفاده و بي‌مهري را تجربه كند به دنبال راهي هستند كه اين شرايط را عوض كند. در اين حالت اگر مردي با سن بالا خواستگار دختر باشد به هر نحوي كه شده او را راضي مي‌كند و مي‌خواهد كه رضايت او را جلب كند. دختر نيز كه خواهان دور شدن از خانه و خانواده آشفته خودش است با گرفتن وعده‌هاي عاطفي و مالي و اين كه هيچ محدوديتي مانند محدوديت تحصيلي، شغلي و مالي براي او وجود ندارد اين شرايط را مي‌پذيرد و با او ازدواج مي‌كند.

4. احساس خلاء و آسيب عاطفي در زندگي

در بعضي از موارد ديده مي‌شود كه دختر نه مشكل مالي و نه مشكل خانوادگي دارد اما گرايش زيادي به انتخاب مردان سن بالا براي ازدواج داشته و به نظر او بهترين زندگي با مرد سن بالا صورت مي‌گيرد. در اين حالت ممكن است آن‌ها به اندازه مردان جوان در نظر دختر جذاب بيايند. دليل اين انتخاب احساس خلاء و آسيب عاطفي است كه دختر از كودكي آن را تجربه كرده است. دختراني كه حمايت عاطفي پدر را در كودكي نداشته‌اند، ارتباط مناسبي با او برقرار نكرده‌اند يا اصلا از داشتن پدر محروم بوده‌اند، به صورت ناخودآگاه به دنبال آغوش و محبتي پدرانه هستند تا بتوانند چيزي را كه نداشته‌اند از او بگيرند. به همين دليل به اين نوع ازدواج گرايش بيشتري دارند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه اختلاف سني در ازدواج كليك كنيد.

 

معايب ازدواج با مرد سن بالا

1. نگرش منفي جامعه

جامعه و عموم مردم زماني كه مي‌بينند يك دختر با مرد سن بالايي ازدواج كرده است نگرش منفي نسبت به آن‌ها دارند به اين دليل كه فكر مي‌كنند اين ازدواج فقط به دليل مسائل مالي صورت گرفته است و دختر را محكوم به مال‌پرستي مي‌كنند حتي اگر دليل دختر براي ازدواج اين نباشد. تفكر ديگران اين‌چنين است كه دختر زيبايي و جواني‌اش را در برابر ثروت و رفاه در اختيار مرد قرار داده و فكر مي‌كنند مرد مي‌خواهد از دختر سوءاستفاده بكند.

2. عدم درك متقابل و وجود احساس كنترل‌گري

يكي از مشكلات عمده‌اي كه در اين ازدواج‌ها وجود دارد عدم درك متقابل است. زن و شوهر از دوره‌هاي مختلفي هستند و نيازها و توقعاتي نامشابه دارند. خواسته‌هاي انسان در دوره‌هاي سني متفاوت براي كارهاي گوناگون مانند معاشرت، تفريح و نياز جنسي مختلف است و ممكن است همين تفاوت تمام شادي و نشاط را از زندگي بگيرد و حالت خسته كننده‌اي به آن بدهد.

دختري كه هنوز جوان است مي‌خواهد كه آزمون و خطا كند و تجربه‌هاي جديدي بياموزد و تفريحات هيجان‌انگيزي انجام دهد. در مقابل همسرش كه سن بالايي دارد آرامش بيشتري از زندگي مي‌خواهد و علاقه‌اي ندارد كه ريسك كند و مدل سرگرمي‌هاي او متفاوت و انعطا‌ناپذير است. در حالتي باتجربه بودن و پخته‌تر بودن مرد مي‌تواند كنترل‌گري‌اش را روي زن افزايش دهد كه به خودش نقش همسر و والد بودن نسبت به دختر را بدهد.

3. امكان بيوه شدن از معايب ازدواج با مرد سن بالا

طبق تحقيقات خانوم‌ها بيشتر از آقايان عمر مي‌كند. در حالتي كه مرد از زن مسن‌تر است اين اتفاق ممكن است خيلي زود بيافتد و موجب شود دختر زودتر از چيزي كه فكرش را مي‌كند بيوه شود.

4. وجود تفاوت جسمي

تفاوت‌هاي جسمي بسيار زيادي بين مردان و زنان وجود دارد و اگر سن آن‌ها از هم زياد باشد اين تفاوت‌ها بيشتر به چشم مي‌آيند. قواي جنسي زنان در سن جواني بسيار زياد است و مي‌توانند به خوبي رابطه جنسي برقرار كنند در صورتي كه مردان هر چقدر سنشان افزايش مي‌يابد توانايي جنسي‌شان كاهش پيدا مي‌كند. در اين حالت نيازهاي جنسي زن برآورده نمي‌شود و رضايتي از رابطه جنسي ندارد.  

براي اطلاعات بيشتر در زمينه شناخت قبل از ازدواج كليك كنيد.

 

مزاياي ازدواج با مرد سن بالا

1. ارتباط صادقانه

با بالاتر رفتن سن افراد در كنترل احساسات‌ و ابراز آن پخته‌تر مي‌شوند. در اين حالت دليلي نمي‌بينند كه احساسات واقعي‌شان را از شما پنهان كنند و چيز ديگري را بروز دهند. در واقع آن‌ها به صادقانه‌ترين حالت ممكن احساساتشان را بيان ‌مي‌كنند بدون اين كه از چيزي بترسند.

2. كمتر مورد قضاوت قرار گرفتن

مردان سن بالا عموما يادگرفته‌اند كه خودتان را قبول داشته باشند به هر شكلي كه هستيد و با هر اخلاقي كه داريد. حتي اگر عادت‌هايي داريد كه نمي‌توانيد با آن‌ها كنار بياييد آن‌ها اين عادت‌ها را مي‌پذيرند و به شما هم مي‌آموزند كه خودتان را همان‌طور كه هستيد بپذيريد. اين افراد به دليل باورشان امكان ندارد شما را قضاوت كنند.

3. رابطه جنسي بهتر از مزاياي ازدواج با مرد سن بالا

مردي كه سن بالايي دارد زمان زيادي را براي تجربه و يادگيري رابطه جنسي داشته است و مي‌داند چه چيزهايي ممكن است براي شما خوشايند باشد و چه چيزهايي مي‌تواند شما را آزرده خاطر كند. با اين كه قواي جنسي آن‌ها كاهش يافته اما مي‌دانند كه فقط نبايد به جنبه‌هاي جسمي و جنسي شما توجه كنند به همين دليل عواطف و احساساتشان در رابطه جنسي بيشتر به كاربرده مي‌شود. 

4. عاقلانه‌تر برخورد كردن

اين تجربيات زندگي است كه به افراد ياد مي‌دهند چگونه بايد با مشكلات عاقلانه رفتار كنند و آن‌ها را حل كنند. زندگي در كنار كسي كه تجربه‌هاي فراواني در زندگي‌اش داشته است به شما ديدي متفاوت و عاقلانه‌تر هديه مي‌دهد. بنابراين وقت و انرژي شما صرف تجربه كردن وشكست خوردن نمي‌شود و مي‌توانيد زودتر به جلو حركت كنيد.

5. صبوري بيشتر مردان در رابطه

عموما با بالارفتن سن افراد ياد مي‌گيرند يك شبه نمي‌توانند به هدفشان برسند و همين باعث مي‌شود كه صبر بسيار زيادي داشته باشند. بودن در كنار اين مردان به شما ياد مي‌دهد كه توازن خوبي داشته باشيد مخصوصا در دنيايي كه همه‌چيز با سرعت زيادي در حركت است. زندگي در كنار يك مرد پخته به شما كمك مي‌كند آرام، صبور و با تفكر عميق به سمت هدفتان حركت كنيد.

 

موارد قابل توجه براي ازدواج با مرد سن بالا

1. سبك زندگي

اختلاف سني زياد به اين معني است كه نسل شما با يك‌ديگر متفاوت است پس سبك زندگي متفاوتي نيز نسبت به هم داريد و خاطرات مشتركي كه در روند زندگي داريد بسيار كم است. مسائلي كه براي شما روزمره و عادي است ممكن است براي او جديد و كشف‌ نشده باشد. اين اختلاف دوره در جزئي‌ترين مسائل مانند نپسنديدن آهنگ يا فيلم مورد علاقه شما مشحص است. در اين جا شما حتي نمي‌توانيد توقع داشته باشيد كه روياها و درد و دل‌هايتان باهم شباهت داشته باشد.

2. بچه‌دار شدن

اگر سن كمي داريد و نمي‌خواهيد بعد از ازدواج مادر شويد حتما راجب اين مسئله با همسرتان صحبت كنيد به اين دليل كه همسرتان ازدواج دوم اوست و فرزندان بزرگتري دارد و همچنين سن او نيز بالا رفته است. 

3. پذيرفتن كهنسالي

شايد در حال حاضر چهره پخته او و موهاي جوگندمي‌اش شما را جذب خودش كند اما بايد بدانيد كه بعد از مدتي علائم روحي و جسمي كهنسالي در او بروز پيدا مي‌كند به صورتي كه بي‌حوصله‌تر مي‌شود، نياز به آرامش بيشتري دارد، حوصله هيجان ندارد و شما را در كارهايي كه دوست داريد همراهي نمي‌كند. پس قبل از اين كه جواب مثبت بدهيد به چندسال بعد هم فكر كنيد و بهتر است كه با يك متخصص روان‌شناس هم مشورت كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

 

سوالات متداول‏‎

به نظرتون ازدواج با مردي كه 17 سال بزرگتره چه جوريه؟

ازدواج با مردي كه تفاوت سني‌اش با شما بيشتر از 10 سال است ازدواج با مرد سن بالا حساب مي‌شود و شما از دو نسل متفاوت هستيد به طوري كه طرز تفكر و نگرش شما نسبت به هم متفاوت است و شكاف زيادي وجود دارد. در جايي كه شما به دنبال ريسك هستيد او به دنبال آرامش است و از اين محيط‌ها دوري مي‌كند. اما در مقابل مي‌تواند ويژگي‌هاي مثبتي مانند عدم قضاوت، استفاده از تجربيات، صبور بودن و برخورد عاقلانه‌ هم داشته باشد. اين افراد احساسات خودشان را هم به خوبي بروز مي‌دهند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران در ارتباط باشيد.

منبع: ازدواج با مرد سن بالا 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج با مرد سن بالا،
موضوع:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۵۵:۱۶ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی