كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

گام‌هاي اساسي براي بازگشت بعد از طلاق

ممكن است با گذشت زمان احساس دلتنگي نسبت به شريك سابق زندگي‌تان شما را در نوعي تنگناي عاطفي قرار دهد و باعث شود كه بسياري از مشكلات پيشين را ناديده بگيريد و به اين ترتيب مجدداً زندگي مشتركتان را شروع كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه پشيماني بعد از طلاق كليك كنيد.

با وجود اينكه بسياري از افراد بعد از اين تصميم زندگي موفقي را تجربه مي‌كنند اما نبايد مشكلات پيش رو را ناديده گرفت و بدون تأمل و دور انديشي اقدام كرد چرا كه تجربه شكست براي بار دوم مي‌تواند هزينه‌ها و آسيب‌هاي سنگين‌تري را براي شما به همراه داشته باشد و پشيماني بيشتري را به بار بياورد. ما در ادامه به چند گام اصلي براي بازگشت بعد از طلاق اشاره كرده‌ايم كه به شما كمك مي‌كنند تا بتوانيد در مسير درستي قرار بگيرد و با اطمينان بيشتري دست به انتخاب بزنيد.

1. دليل‌هاي خود را براي بازگشت بعد از طلاق بررسي كنيد

اين مسئله بسيار حائز اهميت است كه از خود بپرسيد چرا مي‌خواهيد مجدداً به زندگي سابق خود بازگرديد. دلايلي نظير تمايلات جنسي، بازگشت به خاطر فرزندان و مشكلات مالي نمي‌توانند آينده زندگي شما را تضمين كنند و در شرايطي كه بازگشت به اين دلايل اتفاق مي‌افتد احتمال شكست مجدد بيش از پيش افزايش مي‌يابد.

2. هنگام بازگشت بعد از طلاق شكايت‌هاي قديمي را مطرح نكنيد

براي اينكه بتوانيد مجدداً زندگي مشتركتان را شروع كنيد و تجربه موفقي در اين زمينه داشته باشيد لازم است كه بتوانيد از مشكلات و اختلافات گذشته عبور كنيد و ديگر آن‌ها را بين خود مطرح نكنيد. البته اين مسئله تا زماني كه تعارضات قبلي هنوز در شما حل نشده باقي مانده باشد غيرممكن است.

به همين خاطر ممكن است با بروز هر مشكلي به ياد اتفاقات تلخ گذشته بيافتيد و با پيش كشيدن آن‌ها يكديگر را بيازاريد. براي پيشگيري از اين مسائل لازم است كه مشكلات گذشته را حل و فصل كنيد و سپس مجدداً رابطه را از  سر بگيريد. مراجعه به يك زوج درمانگر به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد به شيوه اصولي به درمان مشكلات موجود در رابطه خود و همسر سابقتان بپردازيد و سبك‌هاي تعاملي سالمي را بياموزيد.

3. رابطه جنسي را به تأخير بيندازيد

دوري و جدايي از همسر به مرور زمان اشتياق و شور جنسي را بين زوجين ايجاد مي‌كند. اين امر باعث مي‌شود كه برخي افراد نتوانند احساسات خود را كنترل كنند و بدون فكر قبلي در مورد اينكه آيا مي‌توان واقعاً رابطه گذشته را ترميم كرد يا خير با يكديگر رابطه جنسي برقرار مي‌كنند. اين كار اوضاع را دشوار و پيچيده كرده و شما را بين نيازهاي عاطفي، جسماني و عقلانيتان سردرگم مي‌كند. به همين خاطر تلاش كنيد كه رابطه را در مسيري قرار دهيد كه ابتدا از حل شدن مشكلات پيشين مطمئن شده و سپس روابط عاطفي و جنسي را از سر بگيريد.

4. مشاوره پيش از ازدواج را جدي بگيريد

هنگامي كه مي‌خواهيد پس از طلاق مجدداً زندگي مشترك خود را آغاز كنيد لازم است كه به اين رابطه به چشم يك رابطه جديد نگاه كنيد و تلاش‌هاي بنيادي براي ساختن آن انجام دهيد. در همين راستا لازم است كه به مشاوره پيش از ازدواج مراجعه كرده و در جهت شناخت هرچه بيشتر از يكديگر گام برداريد. روانشناس در جلسات مشاوره پيش از ازدواج به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد تفاوت‌هاي يكديگر را بهتر بشناسيد و راه حلي براي سازگار شدن با آن‌ها بيابيد.

5. درباره بازگشت بعد از طلاق تصوير واقع بينانه‌اي داشته باشيد

گاهي اوقات افراد فكر مي‌كنند هنگامي كه به رابطه باز مي‌گردند همه چيز بايد به طور كامل تغيير كرده باشد و هرگز مشكلات قديمي اتفاق نيافتند. اما توجه داشته باشيد كه شما همان دو نفر قبلي هستيد و احتمال اينكه سبك‌هاي تعامل ناسازگار گذشته را تكرار كنيد همچنان برايتان وجود دارد.

در نتيجه تلاش كنيد ديد واقع بينانه‌اي داشته باشيد و هنگام مواجه شدن با مشكلات سريعاً نااميد نشويد و به فكر طلاق نيوفتيد. در اين شرايط مي‌توانيد پيش از هر اقدام عجولانه‌اي از مشاوره طلاق كمك بگيريد. فراموش نكنيد كه قرار نيست كه ازدواج مجدد شما عاري از هرگونه مشكل باشد. آنچه مهم است اين است كه بتوانيد از تشديد تعارضات و اختلافات بپرهيزيد و نشانه‌هاي جدي شدن مشكلات را بشناسيد. براي كسب آگاهي بيشتر در اين باره مراجعه به يك روانشناس متخصص در حيطه زوج درماني مي‌تواند بسيار كمك كننده باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر از مشاوره طلاق كليك كنيد.

سؤالات متداول

– چرا بازگشت بعد از طلاق به خاطر فرزندان دليل مناسبي براي اين كار نيست؟

اگر شما همچنان همان افراد سابق و با مشكلات گذشته باشيد بازگشت بعد از طلاق كمكي به فرزندانتان نخواهد كرد چرا كه زندگي شما دستخوش تنش‌ها و تعارضات مختلف خواهد بود. مطالعات نشان مي‌دهد فرزنداني كه در خانواده‌هاي آشفته زندگي مي‌كنند و دائماً در حال مشاهده اختلافات والدين خود هستند، از كودكاني كه پس از طلاق در محيط‌هاي آرام زندگي مي‌كنند وضعيت رواني بهتري دارند و لزوماً به خاطر طلاق دچار مشكل نخواهند شد.

پس اگر مي‌خواهيد به خاطر فرزندانتان به زندگي برگرديد ابتدا بايد ببينيد كه ظرفيت برقراري مجدد ارتباط عاطفي مناسب با همسر سابق خود را داريد يا خير. همچنين مطمئن شويد كه مشكلات سابق زندگي‌تان برطرف شده و يا تنها به خاطر گذشت زمان اهميت آن‌ها ناديده گرفته شده است.

– چه عواملي احتمال شكست در بازگشت بعد از طلاق را افزايش مي‌دهد؟

عوامل مختلفي مي‌توانند در اين زمينه مؤثر باشند از جمله مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به تصميم‌گيري بدون توجه به مشكلات قبلي، تصميم‌گيري شتاب زده و بر اساس احساسات، داشتن دلايل نادرست نظير ناتواني در حل اوضاع اقتصادي براي بازگشت اشاره كرد. براي تشخيص بهتر اين موضوع لازم است كه به يك روانشناس مراجعه كنيد. شما مي‌توانيد با مشاوره از مركز مشاوره روانشناسي در اين زمينه از متخصصان كمك بگيريد.

منبع: بازگشت بعد از طلاق

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بازگشت بعد از طلاق،
موضوع:
[ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۱۲:۳۸ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی