كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

فن سيكليدين

فن سيكليدين از جمله مواد توهم زاي غير طبيعي است كه نام‌هاي مختلفي دارد. مهم‌ترين و معروف‌ترين اسامي آن شامل گرد فرشته، قرص صلح، اوزون، كريستال، اسب آرام و سوخت راكت است. در گذشته پزشكان از فن سيكليدين به عنوان يك داروي بيهوشي استفاده مي‌كردند. بعد از مدتي متوجه شدند كه اين دارو باعث توهم و آشفتگي رواني و ذهني در افراد مي‌شود. مصرف آن به عنوان داروي بيهوشي ممنوع شد اما به مرور زمان متأسفانه سوء مصرف آن توسط مردم آغاز گرديد. اعتياد رواني فن سيكليدين باعث شده تا افراد نتوانند آن را به راحتي كنار بگذارند و وقتي خودشان شروع به ترك فن سيكليدين مي‌كنند به دليل فشار زيادي كه به آن‌ها وارد مي‌شود ممكن است به سراغ مصرف داروهاي مشابه آن بروند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه شناخت اعتياد كليك كنيد.

 

روش مصرف فن سيكليدين

اين دارو از طريق تزريق، استنشاق و يا بلعيده شدن مصرف مي‌شود. پودر آن به نعناع، جعفري، پونه كوهي يا ماري جوانا اضافه مي‌شود و فرد آن را مورد استفاده قرار مي‌دهد. رنگ فن سيكليدين به صورت يك پودر سفيد رنگ است كه در آب حل مي‌شود. البته افراد ممكن است آن را با ساير داروهاي توهم زاي ديگر مخلوط كرده و مورد استفاده قرار دهند. وقتي كه اين ماده را با رنگ‌هاي ديگر تركيب مي‌كنند رنگ آن آجري و قهوه‌اي مي‌شود. فن سيكليدين را به شكل قرص، پودر، مايع و كريستال در بازار به فروش مي‌رسد.

 

اثرات مخرب فن سيكليدين

توهم زايي فن سيكليدين باعث شده كه اين دارو مستقيماً بر روي مغز فرد تأثير بگذارد و كاركردهاي ادراكي فرد را دچار اختلال مي‌كند. متأسفانه همه مواد توهم زا اثرات مخربي را روي سيستم مغزي و جسمي فرد مي‌گذارد كه در ادامه به مهم‌ترين و خطرناك‌ترين عوارض آن اشاره مي‌كنيم.

_ اعمال خشونت آميز و احساس بي قراري شديد

_ توهمات مختلف و هذيان گفتن

_ بروز رفتارهاي نامتعارف از اثرات فن سيكليدين

_ كاهش و يا افزايش ضربان قلب و فشار خون

_ برهم خوردن تعادل فرد

_ احساس قدرتمند بودن

_ بي حسي و بي خيالي

_ تته پته كردن و بريده حرف زدن

_ تغييرات ذهني و ايجاد اضطراب

_ خيره شدن بدون هدف، تند تند نگاه كردن، توهم در شنوايي، اختلال در رفتار و فراموشي

 

عوارض مصرف در شرايط مختلف

مصرف در دوزهاي پايين و بالا

دوزهاي مصرفي پايين يك احساس آرامش كاذب و موقتي را در فرد ايجاد كرده و بعد از مدتي باعث مي‌شود كه مصرف كننده نسبت به محيط و انسان‌هاي اطرافش احساس بيگانگي مي‌كند. اگر فردي دوزهاي زيادي را مورد استفاده قرار دهد علائم افسردگي‌اش تا 24 ساعت به طول خواهد كشيد.

اگر فردي بيش از حد فن سيكليدين را مصرف كند دچار مسموميت شده و اندازه مردمك چشمش تغيير مي‌كند. البته تأثيرات اوليه اين ماده توهم زا فقط در نهايت تا 24 ساعت به طول مي‌انجامد اما وقتي فرد بخواهد آن را ترك كند، مدت زمان زيادي طول خواهد كشيد.

مصرف در دوران افسردگي

اگر فردي در دوران افسردگي فن سيكليدين را مصرف كند احتمال اينكه افكار خطرناكي چون افسردگي در سرش شكل بگيرد زياد است. اگر هم افراد اين ماده خطرناك را با الكل و يا ساير مواد و داروهاي مشابه مورد استفاده قرار دهند، باعث تشديد اثرات آن در بدن مي‌شوند كه عوارض ذهني و جسمي آن را دو چندان مي‌كند.

 

عوارض جانبي فن سيكليدين

متأسفانه بدترين عوارض جانبي اين ماده در بدن افراد، مربوط به عملكردهاي مغزي و كليوي است. البته اين عوارض بسته به مقدار مصرف از فردي به فرد ديگر فرق مي‌كند. ممكن است اين عوارض از تشنج آغاز شود و در حالت خطرناكش فرد را در اغما فرو ببرد. اين ماده روي فشار خود افراد تأثير مي‌‎گذارد و آنقدر آن را بالا مي‌برد كه باعث خونريزي‌هاي مغزي در افراد مي‎شود. همچنين اين دارو در بدن رها مي‌شود و به كليه‌ها فشار زيادي را وارد مي‌سازد كه اين مهم باعث نارسايي‌هاي شديد كليوي‌ مي‎شود.

 

خطر وابستگي شديد فن سيكليدين

اين ماده مخدر با ساير داروها و يا مواد اعتياد آور متفاوت است. شايد بيشتر مخدرها چه طبيعي و چه غير طبيعي باعث وابستگي شديد جسمي در فرد شوند، اما اين دارو وابستگي شديد رواني را ايجاد مي‌كند. فرد به شدت به اين ماده مخدر وابسته مي‌شود و در صورتي كه به آن احتياج پيدا كند و در دسترسش نباشد به شدت عصباني و پرخاشگر شده و حتي مي‌تواند به ديگران آسيب بزند. همين مهم ترك اين ماده را براي فرد سخت مي‌كند.

 

تشخيص اعتياد فرد به فن سيكليدين

حتماً براي شما هم جاي سؤال است كه چگونه مي‌توان فهميد كه فردي به اين ماده اعتياد دارد. در ايران شرايط و امكانات تشخيص اعتياد فرد به اين ماده مخدر وجود ندارد از اين رو تنها راه آن تشخيص از روي ظاهر و رفتارهاي فرد است.

 

تداخل دارويي فن سيكليدين

تداخل دارويي گسترده‌اي شامل اين دارو نمي‌شود اما اگر فردي از داروهايي مانند آنتي كولينرژيك (مثل داروهاي پاركينسون)، داروهاي مسدود كننده بتا (مثل داروهاي قلبي) و داروهاي ضد فشار خون استفاده كند مانع از اثر بخشي داروهاي ياد شده خواهد شد و تأثير آن را به شدت كاهش مي‌دهد.

 

برخورد با مصرف كننده فن سيكليدين

بي قراري و پرخاشگري بخش مهمي از رفتارهاي فرد مصرف كننده را تشكيل مي‌دهد، از اين رو بهتر است در برخورد با اين افراد آرامش خود را حفظ كرده تا بتوانيد او را نيز آرام كنيد. به دليل دريافت نكردن فن سيكليدين فرد از خودش خشونت نشان مي‌دهد و مي‌تواند به ديگران نيز آسيب وارد كند، از اين رو نبايد او را محدود كنيد چون وضعيتش را بدتر خواهيد كرد و ممكن است حالت تدافعي از خودش نشان دهد.

براي شناخت بيشتر در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

 

ترك فن سيكليدين

همانطور كه گفتيم عوارض رواني و ذهني اين ماده زياد است و اگر فردي مي‌خواهد آن را ترك كند بايد حتماً زير نظر پزشك متخصص و بهره‌گيري از مشاوران ترك اعتياد اين كار را انجام دهد. از اين رو اگر قرار است به فردي در خانواده خود كه اين ماده را مصرف مي‌كنيد كمك كنيد، هرگز او را تحت فشار شديد قرار ندهيد چون ممكن است به خودش و ديگران آسيب بزند.

اين افراد بيشتر از همه به درمان‌هاي حمايتي نياز دارند يعني بايد كسي پشتيبان آن‌ها باشد و به آن‌ها بگويد كه با قطع مصرف مواد علائم آن از بين خواهد رفت. قطعاً افراد به تنهايي نمي‌توانند اين كار را انجام دهند و با مراجعه به مراكز سلامت روان و با گرفتن خدمات روانكاوي و درمان خدمات شناختي رفتاري مي‌توانند از وابستگي ذهني و جسمي به مواد توهم زا رهايي يابند.

براي دريافت مشاوره در زمينه فن سيكليدين مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران در ارتباط باشيد.

منبع: فن سيكليدين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: فن سيكليدين،
موضوع:
[ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۰۹:۳۱ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی