كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

ازدواج

ازدواج يكي از مسائل مهمي است كه در يك مقطع از زندگي فرد اتفاق مي‌افتد و ممكن است تا آخر عمر به آن ادامه دهد يا به هر دليلي به آن پايان ببخشيد. در صورتي كه در زمان و شرايط درستي اتفاق بيفتد مي‌تواند سلامت جسمي و روحي فرد را تامين و نيازهاي او را در جنبه‌هاي مختلف برطرف كند. در اين حالت فرد وارد يك جامعه بزرگتر مي‌شود كه مي‌تواند او را از آسيب‌هاي فردي و اجتماعي دور كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج كليك كنيد.

 

اهميت روانشناسي قبل از ازدواج

ازدواج ممكن است در ميان دو فردي صورت بگيرد كه يك يا هردوي آن‌ها به بلوغ شخصيتي و فكري نرسيده‌اند و يا اين كه نمي‌دانند چگونه بايد با هم برخورد كنند. ممكن است اشتباهاتي كه در گذشته و خانواده‌شان وجود داشته است را تكرار كنند و زندگي جديدشان با شكست مواجه شود. پس مهم است قبل از اين كه با يك‌ديگر به زير يك سقف برويد با يك مشاور صحبت كنيد تا نقاط مثبت و منفي بررسي گردد. در اين نوع مشاوره روانشناس مي‌تواند به شما كمك كند كه براي شروع زندگي و برخورد با شخص مقابل و خانواده او بهتر است كه چه كارهايي را انجام دهيد تا زندگي بهتري را شروع كنيد. يادتان باشد كه نبايد زماني براي اين مشاوره اقدام كنيد كه دير شده باشد.

در روانشناسي ازدواج تاكيد مي‌گردد كه براي ازدواج بايد شخصي را انتخاب كنيد كه به رشد شخصيتي و عقلي رسيده باشد تا بتواند نيازهاي شما را برطرف كند و سلامت زندگي مشترك را حفظ كند. اگر اين انتخاب در افراد به درستي صورت بگيرد به ارتقاي فكري و عقلي خودشان هم كمك مي‌كند. از نظر روانشناسان اگر ازدواج به درستي صورت نگيرد افراد نمي‌توانند احساساتشان را به خوبي در ميان بگذارند و اين امر باعث مي‌شود كه رابطه صميمي در ميان زوجين به وجود نيايد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه شناخت قبل از ازدواج كليك كنيد.

 

مباحث روانشناسي ازدواج

1. تصميم‌گيري براي ازدواج از مباحث روانشناسي ازدواج

اولين مبحثي كه در روانشناسي ازدواج مورد بررسي قرار مي‌گيرد انتخاب مناسب براي ازدواج است. بعضي از افراد مي‌توانند با يك‌ديگر ارتباط درست و پايدار برقرار كنند در صورتي كه برخي ديگر ممكن است در اين امر با شكست مواجه شوند. پس اولين قدم در روانشناسي ازدواج راهنمايي براي تصميم‌گيري ازدواج است.

2. حين و بعد از ازدواج

بعد از اين كه مشاوره به منظور تصميم‌گيري در ازدواج صورت گرفت به اين معني نيست كه زندگي مشترك موفقيت‌آميزي در انتظار افراد است پس بايد بعد از تصميم گيري، جلسات مشاوره‌ تشكيل شود كه نوع رفتار و برخورد را در حين و بعد از ازدواج به زوجين ياد بدهند.

براي شروع زندگي مشترك هر شخص بايد مراحلي را پشت سر بگذارد و هركدام از اين مراحل نيازمند زماني هستند تا در آن زمان شخص بتواند به بهترين نحو مراحل را پشت سر بگذارد. عجله يا طولاني شدن هريك از مراحل مي‌تواند مرحله بعدي را تحت تاثير قرار دهد و باعث شود كه به سلامت نتوانند از آن مرحله بگذرد. در هر دوره شخص بايد با مشاور ازدواج ارتباط برقرار كند تا بتواند طبق برنامه آن را پشت سر بگذارد.

 

معيارهاي اساسي ازدواج در روانشناسي ازدواج

1. تعهد به رشد شخصي

يكي از معيارهاي اصلي انتخاب شريك براي زندگي مشترك تعهد فرد به رشد شخصي است به طوري كه در جهت آن قدم‌هايي را بر‌مي‌دارد. بايد توجه داشته باشيد كه بسياري از افراد مهارت خاصي در صحبت‌ كردن راجب رشد شخصي دارند اما هيچ كاري براي آن انجام نمي‌دهند. زماني كه براي رشد شخصي‌تان هدفي را در زندگي تعيين مي‌كنيد اگر براي انجام آن قدم برداريد همسرتان مي‌تواند به شما اطمينان پيدا كند. روانشناسي ازدواج بيان مي‌كند كه اين معيار بايد در هر دو شخص وجود داشته باشد تا افراد مناسبي براي ازدواج باشند.

2. روانشناسي ازدواج | بيان احساسات

اگر شخصي كه شما قصد ازدواج با او را داريد به خوبي نتواند احساساتش را بيان كند و در آن مشكل بسيار زيادي دارد بدانيد كه توانايي صميمي شدن با شما را ندارد و نمي‌تواند ارتباط درستي با شما برقرار كند.

3. صداقت

صداقت داشتن و قابل اعتماد بودن اصلي‌ترين معياري است كه مي‌تواند موجب يك رابطه سالم و مطلوب شود. در روانشناسي ازدواج به اين نكته تاكيد مي‌شود كه زماني با يك شخص صادق ازدواج كنيد كه بتوانيد به او اطمينان كنيد و در شما حس امنيت و خاطر جمعي ايجاد شود و بتوانيد با سلامت رواني بيشتري به زندگي مشترك ادامه دهيد. ازدواج با كسي كه به او اطمينان نداريد در بلندمدت مي‌تواند براي شما و اعتماد به نفستان مخرب باشد. صداقت از نظر روانشناسان ازدواج صادق بودن فرد با خودش، ديگران و شما است.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

4. روانشناسي ازدواج | پختگي و مسئوليت‌پذيري

اگر شخصي را براي ازدواج انتخاب كنيد كه پختگي و مسئوليت‌پذيري لازم را ندارد شما احساس مي‌كنيد كه يك بچه را به فرزند خواندگي پذيرفته‌ايد كه توانايي انجام هيچ‌كاري را ندارد. اين افراد توانايي پذيرفتن مسئوليتي كه در زندگي مشترك به آن‌ها محول مي‌شود را ندارند و بعد از مدتي زندگي مشترك را با شكست مواجه مي‌كنند.

5. اعتماد به نفس

اگر شخصي كه مي‌خواهيد با او ازدواج كنيد اعتماد به نفس كافي را داشته باشد به شما اين اطمينان را مي‌دهد كه زندگي با كيفيت بالايي در انتظارتان است. او مي‌تواند با اعتماد به نفس بالا باعث ارتقاي كيفيت زندگي شما بشود و در شما احساس آرامش ايجاد كند.

6. نگرش مثبت

شما بايد مطمئن باشيد كه شخص مقابل نگرش مثبتي به زندگي داشته باشد به دليل اين كه اينگونه افراد هميشه به دنبال راه حل هستند و مي‌توانند موانع را از سر راه خودشان به راحتي بردارند. اگر شخصي منفي‌نگر را براي زندگي مشترك انتخاب كنيد مطمئن باشيد كه اجازه مي‌دهد ترس‌ها و نگراني‌ها زندگي او را اداره كنند و نسبت به همه چيز بدبين و بي‌اعتماد هستند.

 

عوامل موثر در ازدواج موفق از نظر روانشناسي ازدواج

عواملي كه مي‌تواند در موفقيت ازدواج موثر باشد شامل مهر و محبت، تحسين‌ كردن، كمك در كارها، رفع مشكل‌ها در كنار يكديگر و داشتن ديد مشترك نسبت به زندگي است. اگر در انتخاب خود اين موردها را مشاهده كرده‌ايد مطمئن باشيد كه مي‌توانيد با رعايت بسياري از ملاك‌ها زندگي موفقي را در كنار همسرتان داشته باشيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره تلفني ازدواج كليك كنيد.

 

سوالات متداول

در مشاوره قبل از ازدواج چه چيزايي رو بررسي مي‌كنند؟ معيار اين كه دو نفر به درد هم مي‌خورند يا نه چگونه است؟

در مشاوره ازدواج عموما هر دو فرد مورد بررسي قرار مي‌گيرند كه در ابتدا روانشناس بررسي مي‌كند كه هر دو شخص به بلوغي براي ازدواج رسيده‌اند يا نه و در مرحله بعدي به اين مورد توجه مي‌كند كه آيا هر دو در كنار هم مي‌توانند زندگي سالمي داشته باشند. اگر تفاوت‌ها بسيار زياد و غيرقابل برطرف كردن باشد روانشناسان پيشنهاد مي‌دهند كه اين ازدواج اتفاق نيفتد. براي دريافت مشاوره در زمينه روانشناسي ازدواج مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي تماس بگيريد. 

منبع: روانشناسي ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: روانشناسي ازدواج،
موضوع:
[ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۱۶:۴۴ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی