كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

نقش و اهميت تست‌هاي تفاهم قبل از ازدواج

تست‌هاي قبل از ازدواج به خصوص اين نوع تست، اهميت و تاثير بسياري در ايجاد زندگي مشترك و ادامه آن دارند. زماني كه شما اين تست‌ها را انجام مي‌دهيد به شناخت مناسبي مي‌رسيد كه علاوه بر درك طرفين، انتظارات و توقعات منطقي‌تر و واقع‌بينانه‌تري نسبت به زندگي مشترك، شخص مقابل‌تان و مسائل مربوط به آن‌ها پيدا مي‌كنيد.

تست‌هاي روانشناسي قبل از ازدواج مي‌تواند براي كنارآمدن بر سر ارزش‌ها و باورهاي اخلاقي موثر باشد و تفاهم افراد با يك‌ديگر را بسنجد. زندگي مشترك يك مسير پر از فراز و نشيب است كه زماني مي‌توان آن را به درستي پيمود كه شناختي نسبت به خودتان و شخص مقابل پيدا كنيد. همچنين تفاوت‌هاي يكديگر را بر پايه عشق و تعهد بپذيريد. يكي از راه‌هايي كه مي‌توانيد تا حدودي با آن به شناخت برسيد انجام تست تفاهم قبل از ازدواج است.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه شناخت قبل از ازدواج كليك كنيد.

 

علت استفاده از تست‌هاي قبل از ازدواج

بسياري از ازدواج‌هايي را در جامعه مشاهده مي‌كنيم كه بدون هيچ‌گونه شناختي صورت گرفته‌اند و در نتيجه با شكست مواجه شدند و در زماني كه از آن‌ها علت شكست را مي‌پرسيم متوجه مي‌شويم عدم شناخت صحيح يك‌ديگر قبل از ازدواج باعث اين شكست شده است پس يكي از مهم‌ترين مسائل قبل از ازدواج شناخت خود و طرفين از نظر تفاوت فرهنگي، شخصيتي و خانوادگي است كه مهم است قبل از ازدواج هر دو طرف به اين شناخت برسند تا بتوانند انتخاب درستي داشته باشند و با داشتن بينش نسبت به تفاوت‌ها با آن كنار بيايند.

انجام تست‌هاي قبل از ازدواج راهي براي رسيدن به بينش و آگاهي نسبت به ويژگي‌هاي شخصيتي، تمايلات، خواسته‌ها و توقعات طرف مقابل است كه كمك زيادي به شخص و در مواردي به مشاور ازدواج مي‌كند تا انتخاب مناسب داشته باشند و بعد از آن بتوانند رفتاري مناسب از خود نشان دهند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج كليك كنيد.

 

تست تفاهم قبل از ازدواج

يكي از تست‌هايي كه قبل از ازدواج از افراد گرفته مي‌شود تست تفاهم قبل از ازدواج است كه ميزان سازگاري و تفاهم هر دو طرف را بررسي مي‌كند و علاوه بر اين موضوع به سطح كيفي زندگي‌شان در آينده هم مي‌پردازد. بسياري از زوج‌ها قبل از ازدواج به تفاوت‌هايي كه در زمينه شخصيتي، سليقه‌اي و فرهنگي با يك‌ديگر دارند توجه نمي‌كنند در حالي كه اين تفاوت‌ها و تضادها مي‌تواند در آينده زمينه‌اي را براي بروز تعارضات و اختلافات در زندگي مشترك ايجاد كند. اين تست مي‌تواند به افراد كمك كند تا از خصوصيات پنهان شخصيتي فرد با خبر شوند و شناخت بهتر و بيشتري نسبت به او پيدا كنند. اين كار مي‌تواند هركسي را براي انجام انتخابي درست آماده كند. در بعضي از موارد افراد مي‌توانند با انجام اين تست در انتخابشان اطمينان ايجاد كنند و با سلامت رواني بيشتري وارد زندگي مشترك بشوند.

بايد توجه داشته باشيد كه تست تفاهم قبل از ازدواج يك معيار تقريبي را براي شناخت افراد در اختيار قرار مي‌دهد و هيچ‌چيز را به طور  قطعي و حتمي اعلام نمي‌كند و براي بررسي دقيق‌تر بهتر است كه به يك مشاور ازدواج مراجعه كنيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه سوالات آشنايي قبل از ازدواج كليك كنيد.

 

سوالات تست تفاهم قبل از ازدواج

سعي كنيد كه به سوالات با صداقت كامل پاسخ دهيد و اولين پاسخي كه بعد از خواندن سوال به ذهن شما مي‌رسد را در نظر بگيرد. يادتان باشد شما مي‌خواهيد با خودتان صادق باشيد. لازم است كه تست تفاهم قبل از ازدواج را هر دو نفر انجام دهند.

1. همسرم از پس ارزيابي كردن فكر من به خوبي برميايد.

بله/خير 

2. همسرم به عواطف من توجه مي‌كند.

بله/خير

3. هيچ وقت فكر نمي‌كنم كه افكار رها كردن من را در ذهن دارد.

بله/خير

4. ما در بسياري از مسائل با هم تفاهم داريم.

بله/خير

5. به صحبت‌هاي هم گوش مي‌كنيم.

بله/خير

6. عقايد همديگر را قابل احترام مي‌دانيم و به آن توجه مي‌كنيم.

بله/خير

7. در بيشتر موارد باهم مهربان هستيم.

بله/خير

8. مي‌دانم كه همسرم به خوبي از من مراقبت مي‌كند.

بله/خير

9. براي حرف من ارزش قائل است.

بله/خير

10. در هنگام تصميم گرفتن نظر من را دخيل مي‌كند.

بله/خير

11. در رابطه زناشويي ما عشق زيادي وجود دارد.

بله/خير 

12. ما به يك‌ديگر علاقه داريم.

بله/خير

13. من مشتاق هستم كه با همسرم وقت بگذرانم.

بله/خير 

14. ما با هم روابط دوستانه خوبي داريم.

بله/خير

15. در زمان‌هاي سخت در كنار هم قرار مي‌گيريم.

بله/خير

16. همسرم نسبت به نگرش و بينش من با ملاحظه برخورد مي‌كند.

بله/خير

17. براي همسرم از نظر جسمي جذابيت دارم.

بله/خير

18. همسرم به من توجه مي‌كند.

بله/خير

19. در زندگي همسرم جايگاه محكم و متناسبي دارم.

بله/خير 

20. همسرم به من افتخار مي‌كند.

بله/خير

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

 

نتيجه تست تفاهم قبل از ازدواج

اگر بعد از دادن تست تفاهم قبل از ازدواج متوجه شديد كه تعداد جواب‌هاي بله شما از 9 كمتر بوده، بايد بدانيد كه به اندازه كافي در رابطه زناشويي احساس رضايت نخواهيد كرد پس بهتر است براي افزايش سلامت رابطه مشترك‌تان ارتباطي صميمي‌تر و فعال‌تر برقرار كنيد. اگر به كمتر از 7 سوال پاسخ بله داده‌ايد بايد در انتخاب‌تان تجديد نظر كنيد و براي اين كه يك انتخاب درست براي ازدواج داشته باشيد به يك متخصص و روانشناس در اين زمينه مراجعه كنيد.  براي دريافت مشاوره در زمينه تست تفاهم قبل ازدواج مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران تماس بگيريد.

منبع: تست تفاهم قبل از ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست تفاهم قبل از ازدواج،
موضوع:
[ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۴۴:۰۸ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی