كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

اهميت باكرگي زنان در ازدواج

باكره بودن به اين معني است كه پرده بكارت زن سالم باشد و او تا قبل از ازدواج هيچ رابطه جنسي نداشته باشد. اكثر افراد معتقدند كه زن باكره، حيا و عفت لازم را براي شروع زندگي دارد. مردان به دليل تعصب زيادي كه بر روي خانواده خود دارند، خواهان اين هستند كه همسرشان فقط براي خودشان باشد و اولين رابطه جنسي را با خود او تجربه كند.

به همين دليل بسياري از دختراني كه باكرگي خود را از دست داده‌اند، در اين زمينه به همسرشان دروغ مي‌گويند و مهم ترين اصل ازدواج يعني صداقت را زير پا مي‌گذارند. در نهايت اينكه اكثر مردان پس از ازدواج متوجه عدم باكرگي همسرشان مي‌شوند و مشكلات جدي زندگي‌ و ازدواجشان را تهديد خواهد كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج كليك كنيد.

 

تاثير فرهنگ بر اهميت باكرگي

اهميت باكره بودن زنان يك امر فرهنگي است به طوري كه در بسياري از كشورها هيچ اهميتي ندارد و زنان قبل از ازدواج به راحتي رابطه جنسي را تجربه مي‌كنند. اما در كشور ايران باكرگي زن تا قبل از ازدواج بسيار مهم است و به زن ارزش مي‌دهد. اهميت فرهنگي بكارت ريشه در باورهاي فرهنگي و اجتماعي دارد. اين باورها شامل موارد زير هستند.

1. احساس قدرت

ازاله و پاره شدن پرده بكارت براي مردان بسيار خوشايند و لذت بخش است چرا كه احساس قدرت را در آن‌ها به وجود مي‌آورد. مرد از اينكه همسرش اندام جنسي خود را سال‌ها حفظ كرده و اكنون به او تقديم مي‌كند احساس غرور مي‌كنند.

2. تجربه لذت جنسي

بسياري از افراد معتقدند كه زن تا قبل از ازدواج نبايد تجربه لذت جنسي را چشيده باشد. زني كه تجربه لذت جنسي را داشته باشد، پاكدامن و قابل اعتماد نيست و شايستگي ازدواج را ندارد. همچنين معتقدند كه زن نبايد به دنبال لذت ناشي از رابطه جنسي باشد و چنين زني ناسالم است.

براي آشنايي بيشتر در زمينه رابطه جنسي قبل از ازدواج كليك كنيد.

 

اهميت باكرگي زنان در ازدواج | تصورات اشتباه در زمينه باكرگي زنان

در مورد باكرگي زنان باورهاي اشتباه و بسيار رايجي وجود دارد كه برخي از آن‌ها شامل موارد زير هستند.

1. عدم بكارت به معني تجربه جنسي

بسياري از افراد هنگامي كه متوجه مي‌شوند زني پرده بكارت خود را از دست داده است تصور مي‌كنند كه او رابطه جنسي داشته است. در حالي كه پرده بكارت به دلايل بسيار زيادي همچون عفونت و ضربه شديد نيز ممكن است پاره شود و ناشي از برقراري رابطه جنسي نيست. حتي برخي از زنان به طور طبيعي بدون پرده بكارت به دنيا مي‌آيند.

2. باكرگي به معني نداشتن تجربه جنسي

از طرف ديگر اين باور اشتباه وجود دارد كه زني كه پرده بكارت خود را حفظ كرده هيچ رابطه جنسي نداشته است. در حالي كه رابطه جنسي تنها از طريق دخول واژن انجام نمي‌شود. بسياري از دختران رابطه جنسي را انجام مي‌دهند اما براي حفظ بكارت خود از رابطه واژني امتناع مي‌كنند.

3. بي‌عدالتي جنسيتي

در مورد باكرگي زنان بحث‌هاي بسياري وجود دارد و در بعضي جوامع رابطه جنسي زن را گناه نابخشودني مي‌دانند. حال آن كه اين حساسيت در مورد مردان اصلا وجود ندارد. نياز جنسي در زنان و مردان از دوره بلوغ شروع مي‌شود و هردو جنس به يك ميزان فشار جنسي را تجربه كرده و به كسب لذت جنسي علاقه دارند. پس نمي‌توان تنها زنان را براي از دست دادن باكرگي مقصر دانست.

4. سركوب نياز جنسي

همان طور كه گفته شد زنان هم نياز جنسي دارند و اگر نياز خود را از روش‌هاي نادرست سركوب كنند با مشكلات بسياري مواجه مي‌شوند. اين روش‌ها از نظر جسمي و رواني تاثيرات مخربي مي‌گذارد و حتي به زن احساس گناه را القا مي‌كند. بهترين راه اين است كه زنان نياز خود را با استفاده از روش‌هاي صحيح كنترل كنند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه شناخت قبل از ازدواج كليك كنيد.

 

اهميت زياد به باكرگي زنان در ازدواج چه مشكلاتي به همراه دارد؟

فشار فرهنگي حفظ بكارت باعث مي‌شود كه دختران با نگراني بزرگ شوند و باورهاي نادرستي در آن‌ها به وجود آيد. اين باورهاي نادرست باعث بروز مشكلاتي مي‌شوند كه در ادامه به برخي از آن‌ها اشاره مي‌كنيم.

1. اختلالات جنسي

بسياري از زنان به طور ناخودآگاه با ترس از رابطه جنسي بزرگ مي‌شوند و پس از ازدواج نيز نمي‌توانند از رابطه جنسي لذت ببرند. برخي ديگر نيز به سردمزاجي جنسي و يا ساير اختلالات همچون آنورگاسمي دخولي مبتلا مي‌شوند. تحقيقات نشان داده است كه اكثر مشكلات جنسي در زنان به دليل مشكلات كودكي و باورهاي اشتباه آن‌ها نسبت به رابطه جنسي ايجاد شده است.

2. اختلالات اضطرابي از مشكلات اهميت زياد به باكرگي زنان در ازدواج

بسياري از خانواده‌ها براي حفظ سلامت جنسي و آبروي خود به فرزندانشان مي‌آموزند كه رابطه جنسي كار اشتباهي است و بايد از آن امتناع كنند. اين آموزش باعث مي‌شود كه فرد از نياز جنسي خود احساس گناه كند و شرمسار باشد. برخي از زنان با صرف انرژي بسيار زياد، نياز خود را سركوب كرده و برخي ديگر اقدام به برقراري رابطه جنسي دهاني و مقعدي مي‌كنند. اما در هر صورت عذاب وجدان با آن‌ها باقي مي‌ماند و به مرور زمان باعث بروز اختلالات اضطرابي مي‌گردد.

3. ارضاي نادرست ميل جنسي

برخي از دختران براي سركوب يا ارضاي ميل جنسي خود به روش‌هاي نامتعارف رابطه جنسي مثل رابطه مقعدي روي مي‌آورند. اين نوع رابطه آسيب جسمي بسيار زيادي به دختر وارد مي‌كند. همچنين برخي ديگر از طريق خودارضايي نياز خود را برطرف مي‌كنند. خودارضايي نيز مشكلات روحي و رواني متعددي به همراه دارد.

 

اهميت باكرگي زنان در ازدواج | تغيير فرهنگي اهميت بكارت در طي زمان

در چند سال گذشته اهميت باكرگي قبل از ازدواج كمي كمرنگ شده است. اما اين تغيير بيشتر در ميان جوانان ديده مي‌شود و اكثر خانواده‌ها همچنان بر سر عقيده خود هستند و باكره نبود دختر را فساد اخلاقي يا گناهي بزرگ مي‌دانند. جوانان نيز بيشتر در اثر تاثير فرهنگ غربي تغيير عقيده مي‌دهند. تغيير صحيح زماني اتفاق مي‌افتد كه بر مبناي اصول و تامل باشد. همچنين لازم است كه بستر فرهنگي جامعه تغيير كند. تفاوت عقيده بين دو نسل باعث بروز مشكلات جدي‌تري ميان آن‌ها مي‌شود.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

 

آيا لازم است كه در مورد عدم بكارت با همسر خود صحبت كنم؟

صداقت يكي از مهم‌ترين پايه‌هاي ازدواج است اما در اين مورد لازم است كه شما شرايط و اخلاقيات همسر خود را به خوبي بشناسيد و مطابق با آن تصميم بگيريد. نحوه بيان شما در اين مورد مي‌توان شرايط را به طور كل تغيير دهد. توصيه مي‌شود كه قبل از هر اقدامي با يك روانشناس صحبت كنيد. روانشناس شرايط شما را بررسي ‌كرده و به شما كمك مي‌كند تا بهترين تصميم را بگيريد. مشاوره قبل از ازدواج يك امر بسيار ضروري است و به حل تعارضات و مشكلات شما كمك خواهد كرد. براي دريافت مشاوره در زمينه اهميت باكرگي زنان در ازدواج مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران تماس بگيريد. 

منبع: اهميت باكرگي زنان در ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۳۹:۲۰ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی