كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

نگاه مردان به ازدواج

نگاه زن و مرد نسبت به ازدواج تفاوت بسياري با هم دارد. ازدواج براي زنان به معني يك زندگي مشترك همه جانبه است كه بايد همه مراحل آن حفظ شود اما در مقابل مردها فكر مي‌‌كنند بعد از ازدواج بايد از محيط تنهايي خودشان بيرون بيايند و ديگر محيط امن تنهايي خود را ندارند. آن‌ها معتقد هستند كه بايد در تمام كارها تقسيم مسئوليت داشته و مهم‌تر از همه نسبت به همسرشان مسئوليت‌پذير باشند. در وهله اول مردان دوست دارند با كسي ازدواج كنند كه زيبايي ظاهري دارد كه البته در سن‌هاي مختلف اين زيبايي تعاريف متفاوتي دارد. عده‌اي نيز جايگاه اجتماعي و روابط اجتماعي خانم‌ها برايشان مهم است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج كليك كنيد.

 

انگيزه و هدف مردان براي ازدواج

برخي از عمده ترين دلايل و انگيزه‌هاي مردان براي ازدواج به شرح زير مي‌باشد:

1. برطرف كردن نيازهاي جسمي 

يكي از دلايل اصلي كه مردان ازدواج مي‌كنند رفع‌ نيازهاي جسمي و غريزي است كه در وجود آن‌ها بسيار پررنگ است و اين نياز مي‌تواند بدون ازدواج كردن هم برطرف شود اما در جوامع ما پذيرفته شده نيست و مي‌تواند آثار مخربي را به دنبال داشته باشد پس در نهايت براي برطرف كردن آن مردان تصميم به ازدواج مي‌گيرند. 

2. توليد مثل و ماندگاري نسل از انگيزه و هدف مردان براي ازدواج

همه آقايان علاقه‌دارند كه بتوانند توليد مثل كنند و صاحب فرزند بشوند به همين دليل به ازدواج روي مي‌آورند. بسياري از مرداني كه توانايي توليد مثل دارند از سلامت رواني بيشتري برخوردارند و كساني كه توانايي فرزندآوري را ندارند بيشتر در برابر آسيب‌هاي رواني قرار مي‌گيرند. داشتن فرزند علاوه بر انتقال حس و تجربه‌هاي جديد مي‌تواند يك نوع اطمينان خاطر براي دوران پيري فرد باشد كه نوعي آرامش روحي و رواني به او مي‌دهد.

3. تكيه عاطفي و روحي

بسياري از مردان مي‌خواهند كه از لحاظ عاطفي و رواني به يك نفر تكيه كنند و از او بازخورد مثبت بگيرند و بدانند كه در حالات منفي آن‌ها يك‌نفر وجود دارد كه بتوانند از او كمك بگيرند. همچنين استرس و فشار روز را نيز كاهش دهند و اگر با شكست هم مواجه شدند در چشم او قهرمان باشند و همسرشان آن‌ها را تشويق كند.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره تلفني ازدواج كليك كنيد.

4. ايجاد تعادل در رفتار از انگيزه و هدف مردان براي ازدواج

مردان عموما روحيه‌اي سخت و خشن دارند كه در بيشتر موارد با منطق‌شان پيش مي‌روند اما در مقابل زنان روحيه‌اي بسيار فعال و احساسي دارند. اين نوع روحيات به وضوح در رفتار، نگرش و تفكر هر كدام به راحتي قابل درك است. اگر روحيه منطقي و خشك مرد با روحيه احساسي، فعال و عاطفي زن درآميخته شود كمي لطيف‌تر و منعطف‌تر مي‌شود كه تعادل خاصي را در رفتار او نمايان مي‌كند و آرامشي را در او ايجاد مي‌كند كه آسيب را از وي دور كند.

5. برطرف كردن احساس تنهايي

مردان همواره احساس تنهايي مي‌كنند و اين تنهايي در دوران بلوغ و بعد از آن بيشتر از قبل احساس مي‌شود. در اين حالت مردان بيشتر مي‌خواهند كه شريكي در زندگي‌ آن‌ها حضور پيدا كند كه آن‌چه را نمي‌توانند با ديگران در ميان بگذارند با همسرشان به اشتراك گذاشته و از احساساتشان صحبت كنند. حضور چنين فردي مي‌تواند بسياري از مشكلات را قابل تحمل‌تر كند و فرد را به سمت آرامش و شادي بيشتري ببرد.

6. مديريت و استقلال از انگيزه و هدف مردان براي ازدواج

يكي از ويژگي‌هايي كه در آقايان بسيار ديده مي‌شود نياز به استقلال و داشتن علاقه به مديريت كردن است. مردان تمايل بسياري به مديريت و به كاربردن نظر شخصي خودشان دارند كه با ازدواج كردن مي‌توانند به اين موقعيت دست پيدا كنند. مردان بعد از ازدواج از خانواده خودشان و ديگران جدا مي‌شوند و احساس استقلال مي‌كنند و تمام جنبه‌هاي زندگي آينده را خودشان برنامه‌ريزي و اجرا مي‌كنند.

مردان شايد بتوانند با تنها زندگي كردن بدون تشكيل خانواده استقلال و حس مستقل بودن را به دست بياورند اما مديريت كردن زندگي زناشويي، مسائل اقتصادي و تربيتي تنها با ازدواج كردن براي آن‌ها به وجود مي‌آيد. ساختن محيط زندگي بر اساس تفكرات شخصي و تربيتي فرزندان بر اساس نظر و نيازهاي شخصي مي‌تواند يكي از انگيزه‌هاي اصلي مردان براي ازدواج باشد.

7. دريافت حالات روحي مثبت

مردان داراي روحيه خشن و خشكي هستند كه در جامعه هم حضور بيشتري دارند. ممكن است اين فشار و استرس‌ها احوالات فرد را دچار تغييرات منفي كند و براي تخليه روحي به كسي نياز داشته باشد تا او را نوازش روحي بدهد. در اين حالت با بيان كردن احساسات و دريافت عشق و محبت از همسر مي‌توانند تمام حالات منفي را از خود دور كنند. پس يكي از دلايل ازدواج مردان گرفتن روحيه‌اي مثبت است.

8. نياز به حمايت كردن از انگيزه و هدف مردان براي ازدواج

مردان تمايل دارند كه افرادي را حمايت كنند و مسئوليت‌شان را به عهده بگيرند. اين نياز در دوراني كه فرد ازدواج نكرده به صورت حمايت از خانواده و در زمان ازدواج به صورت حمايت از همسر و فرزندان وجود دارد. در راستاي استقلال‌طلبي مردان، اين نياز حمايت ديگران به وجود مي‌آيد. 

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

9. تفكر درباره دوران پيري

بسياري از افراد در جواني به اين فكر هستند كه دوران پيري خودشان را چگونه مي‌گذرانند و بيشتر آن‌ها علاقه ندارند كه در اين دوران تنها باشند. پس براي رهايي از تنهايي در دوران پيري ازدواج مي‌كنند تا همسرشان را در كنارشان داشته و صاحب فرزنداني شوند كه در كهنسالي كنار آن‌ها باشند. براي دريافت مشاوره در زمينه انگيزه و هدف مردان براي ازدواج مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران تماس بگيريد.

منبع: انگيزه و هدف مردان براي ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۲۱:۰۷ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی