كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

بوپرنورفين يا ب2 چيست؟

بوپرنورفين نوعي ماده شبه افيوني است كه مكانيسم اثر آن در مغز با موادي نظير ترياك، شيره، سوخته و مورفين شباهت دارد. از آنجايي كه مصرف اين دارو در دوزهاي كنترل شده علائم نشئگي را به همراه ندارد امروزه از آن در دوره‌هاي سم زدايي و پرهيز از مواد استفاده مي‌شود. مصرف ب 2 در اين شرايط به بيماران در حال ترك كمك مي‌كند تا بتوانند علائم ناخوشايند ناشي از ترك را در خود كاهش دهند و در نتيجه ثبات بيشتري را در مسير ترك و كنار گذاشتن مواد تجربه كنند.

با اين حال متأسفانه بسياري از افراد اين دارو را به طور سرخود و بدون توجه به دستور پزشك مصرف مي‌كنند. از آنجايي كه اين ماده نيز نوعي مخدر محسوب مي‌شود مصرف سرخود آن بدون توجه به دوزهاي تجويزي پزشك به وابستگي جسماني و رواني مي‌انجامد و اعتياد جديدي را شكل مي‌دهد. در اين شرايط فرد نه تنها نمي‌تواند وابستگي خود را به ماده قبلي كاهش دهد بلكه مشكل جديدي را نيز به مشكلات خود مي‌افزايد كه روند درمان را با پيچيدگي‌هاي مضاعفي روبه‌رو مي‌سازد. ترك ب2 نيز مانند ساير داروها و مواد مخدر با مشكلاتي همراه است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اعتياد كليك كنيد.

 

علائم اعتياد به ب2

همان طور كه گفته شد مصرف نادرست بوپرنورفين در دوزهاي بالا مي‌تواند در نهايت به اعتياد بيانجامد و همانند هر ماده مخدر ديگري علائم و عوارض ناخوشايندي را به بار بياورد. از جمله علائمي كه در مورد وابستگي جسماني و رواني به بوپرنورفين يا همان ب 2 هشدار مي‌دهند مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

– داشتن اشتغال ذهني زياد در مورد به دست آوردن و مصرف دارو

– احساس ناتواني در كنترل ميزان مصرف بوپرنورفين

– ادامه دادن به مصرف ماده با وجود تمام عوارض منفي كه به همراه مي‌آورد

– احساس ولع و وسوسه شديد براي مصرف اين ماده

– تلاش براي خريد دارو بدون نسخه پزشك يا جعل نسخه پزشك

– داشتن تلاش‌هاي مكرر ناموفق جهت ترك ب2

– كاهش عملكرد فرد در حوزه‌هاي مختلف زندگي نظير كار، زندگي و روابط بين فردي

براي آگاهي بيشتر در زمينه تست اعتياد به ب 2 كليك كنيد.

 

عوارض اعتياد به ب2

علائمي كه تا به اينجا گفته شد در تشخيص اينكه آيا فرد به بوپرنورفين اعتياد پيدا كرده است يا خير به ما كمك مي‌كنند. در ادامه اين سؤال براي بسياري از افراد مطرح مي‌شود كه اعتياد به اين دارو چه پيامدها و خطراتي را به دنبال خواهد داشت و در واقع مصرف اين دارو چه ضرري به شخص مي‌رساند؟ در جواب به اين سؤال بايد گفت كه ماده ب 2 در دو سطح جسماني و رواني پيامدهاي مختلفي را دارد و هر دو بعد انسان را درگير خود مي‌كند. ما در ادامه به هريك از اين‌ها به صورت جداگانه اشاره كرده‌ايم.

1. عوارض جسماني مصرف بوپرنورفين يا ب 2

همانند ساير مواد افيوني بوپرنورفين يا ب 2 نيز از جمله موادي است كه تأثيرات بسياري بر جسم مي‌گذارد و مي‌تواند علائم متعددي را در اين زمينه ايجاد نمايد. از جمله مهم‌ترين پيامدهاي جسماني مصرف اين ماده مي‌توان به بروز مشكلات تنفسي، كاهش انرژي، احساس خستگي مفرط، خارش پوستي، رنگ پريدگي، ايجاد تغييراتي در اشتها، حالت تهوع، ايجاد مشكلات حركتي و اختلالاتي در تكلم اشاره كرد.

2. عوارض رواني مصرف بوپرنورفين يا ب2

علاوه بر تأثيراتي كه بوپرنورفين بر جسم انسان مي‌گذارد، اعتياد به اين ماده روان انسان را نيز درگير مي‌كند و مشكلات متعددي را براي فرد پديد مي‌آورد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به افت خلق، افسردگي، بروز مشكلات شناختي، ضعف تمركز و به هم ريختن چرخه خواب اشاره كرد. ترك ب2 بايد با رعايت اصول و تحت نظر متخصص باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترك ب2 كليك كنيد.

 

درمان اعتياد به بوپرنورفين و ترك ب2

بسياري از خانواده‌ها وقتي به اعتياد يكي از عزيزانشان مشكوك مي‌شوند متأسفانه نمي‌توانند هيجانات منفي خود را كنترل كنند و به رفتارهاي نادرست و پرخاشگرانه‌اي روي مي‌آورند كه تأثيرات بسيار منفي بر فرد مقابل مي‌گذارد و در صورت وجود اعتياد حتي به تشديد آن نيز مي‌انجامد. از همين رو اگر علائم گفته شده در متن را در فردي مشاهده كرديد پيش از هر چيز تلاش كنيد تا با يك متخصص در حوزه اعتياد تماس بگيريد و با او در اين باره مشورت كنيد.

هرگز به خاطر مشاهده چند علامت از موارد گفته شده به فرد مقابل برچسب نزنيد و او را مورد توهين يا سرزنش قرار ندهيد. اين مسئله را در نظر داشته باشيد كه اعتياد در بسياري از موارد ريشه‌هاي رواني دارد و بد رفتاري با فرد معتاد مي‌تواند علل زيربنايي سوءمصرف مواد را تشديد كرده و به خامت اوضاع بيانجامد.

براي شناخت بيشتر در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

– آيا ترك ب2 نيز همانند ترك ترياك علائم جسماني زيادي را به همراه دارد؟

به طور كلي ترك بوپرنورفين علائم ترك بسيار كمتري نسبت به ساير مخدر دارد. با اين حال در صورتي كه فرد اين ماده را به ناگهان كنار بگذارد و يا آن را در دوزهاي بسيار بالا مصرف كند احتمالاً با علائم ناخوشايندي نظير لرزش بدن، حالت تهوع، اسهال، استفراغ و دردهاي عضلاني روبه‌رو خواهد شد. براي كنترل اين علائم حتماً قبل از ترك اين ماده از يك روانشناس متخصص در حيطه اعتياد مشورت بگيريد. براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد به ب2 مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران تماس بگيريد.

منبع: ب۲

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ب2،
موضوع:
[ ۸ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۱:۳۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی