كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

شيره ترياك چيست؟

شيره يكي از مشتقات ترياك است كه از جوشاندن سوخته اين ماده به دست مي‌آيد و اغلب آثار شديدتري را در بدن فرد مصرف كننده برجاي مي‌گذارد. در واقع شيره نسبت به خود ترياك اعتيادآوري بالاتري دارد و افرادي كه به سوءمصرف آن مي‌پردازند وابستگي جسماني و رواني شديدتري را گزارش مي‌دهند. البته ميزان اثرگذاري اين ماده تا حد زيادي به روش مصرف آن نيز بستگي دارد. براي مثال افرادي كه شيره را به صورت خوراكي مصرف مي‌كنند نسبت به كساني به طور تدخيني و با روش دود كردن آن را استعمال مي‌كنند همواره با پيامدهاي بيشتري روبه‌رو هستند و شدت آثار و عوارض اين ماده در بدنشان بيشتر است.

براي آگاهي بيشتر در زمينه اعتياد كليك كنيد. 

 

اعتياد به شيره و باورهاي زمينه‌ساز

يكي از عوامل بسيار مهمي كه همواره در روانشناسي به عنوان علل گرايش به اعتياد مورد بررسي قرار مي‌گيرد باورهايي است كه افراد پيرامون ماده مصرفي در ذهن دارند. در واقع اينكه افراد چقدر از مصرف يك ماده مخدر انتظارات مثبت داشته باشند و عوارض آن را ناچيز بشمارند مي‌تواند تا حد زيادي در اينكه آن ماده را امتحان كنند يا خير تأثير بگذارد و به تبع آن در تداوم مصرف و دچار شدن به اعتياد نيز نقش پررنگي داشته باشد.

در همين راستا پژوهش‌ها نشان مي‌دهد كه بسياري از افراد مصرف شيره ترياك را امري تقريباً بي‌خطر مي‌پندارند و حتي درصد قابل توجهي از مصرف كنندگان باورهاي تحريف شده و نادرستي نسبت به اين ماده دارند كه بر جنبه‌هاي مثبت اين ماده مخدر تأكيد دارد. براي مثال بسياري از افراد شيره ترياك را به عنوان راهي براي حل مشكل زود انزالي در نظر مي‌گيرند و همچنين براي دردهاي عضلاني و استخواني نيز آن را مؤثر مي‌دانند.

در حالي كه بررسي‌ها نشان مي‌دهد اين تأثيرات تنها در كوتاه مدت نمايان مي‌شود اما با گذر زمان تأثيرات منفي بر جنبه‌هاي مثبت مصرف غلبه كرده و فرد را در دام اعتياد گرفتار مي‌كند. بررسي آثار مصرف شيره در مصرف كنندگاني كه بيش از 3 ماه از اين ماده استفاده كرده‌اند نشان مي‌دهد اكثر آن‌ها به مشكلات جنسي ديگري نظير كاهش ميل و عملكرد جنسي دچار شده‌اند و استفاده از اين ماده در طولاني مدت هيچ گونه اثر درماني براي آن‌ها ندارد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه ترك شيره كليك كنيد.

 

علائم و نشانه‌هاي اعتياد به شيره ترياك

شيره ترياك با فعال كردن گيرنده‌هاي افيوني در مغز به مرور زمان وابستگي جسماني و رواني را در فرد ايجاد مي‌كند و در نهايت به بروز اعتياد مي‌انجامد. علائم زير از جمله مواردي است كه به شما در مورد اعتياد به شيره هشدار مي‌دهند:

– بروز اثر تحمل به صورتي كه مصرف همان مقدار از شيره ديگر نمي‌تواند اثرات خوشايند قبلي را ايجاد نمايد.

– بروز اشتغال ذهني زياد و نوعي وسواس فكري در مورد به دست آوردن و مصرف مواد

– بروز علائم جسماني ناخوشايند نظير حالت تهوع، اسهال و استفراغ در صورت كنار گذاشتن مصرف

– تلاش‌هاي مكرر ناموفق براي ترك شيره ترياك و ناتواني براي كنترل ميزان مصرف

– ادامه دادن به مصرف با وجود پيامدهاي جسماني، رواني و اجتماعي مختلفي كه مصرف اين ماده به همراه مي‌آورد.

– احساس بي‌قراري و ناراحتي هنگامي كه شرايط مصرف براي فرد فراهم نيست

– احساس ولع و وسوسه شديد براي مصرف مجدد  

– كاهش عملكرد فرد در حوزه‌هاي مختلف زندگي نظير شغل، تحصيل و روابط بين فردي

 

عوارض اعتياد به شيره

همان طور كه پيش‌تر نيز گفته شد مصرف شيره ترياك در دراز مدت آثار منفي بسياري را به دنبال دارد كه جسم و روان فرد را درگير خود كرده و منجر به مشكلات مختلفي مي‌شود. از جمله مهم‌ترين عوارض اعتياد به شيره ترياك مي‌توان به بروز مواردي نظير دچار شدن به بيماري‌هاي كبدي، بروز مشكلات تنفسي، درگيري با مشكلات گوارشي نظير يبوست و اسهال، ايجاد تغييرات ظاهري مثل تيره شدن پوست و رنگ پريدگي اشاره كرد. علاوه بر اين موارد شيره ترياك در رفتار و حالات روانشناختي فرد مصرف كننده نيز تأثير مي‌گذارد و به بروز مشكلاتي نظير تمايل به گوشه گيري، كاهش خلق، افسردگي، عدم مسئوليت‌پذيري، كاهش ميل و عملكرد جنسي مي‌انجامد.

براي شناخت بيشتر در زمينه عوارض شيره كليك كنيد.

 

درمان اعتياد به شيره ترياك

از آنجايي كه اعتياد به شيره معمولاً وابستگي جسماني بسيار زيادي را به همراه دارد كنار گذاشتن آن اغلب به بروز علائم ترك ناخوشايندي مي‌انجامد و مسير ترك را براي فرد بسيار دشوار مي‌كند. علائمي نظير دردهاي عضلاني شديد، حالت تهوع و استفراغ گاهي آنقدر شديد مي‌شوند كه بيمار قادر به تحمل آن‌ها نبوده و در نتيجه احساس مي‌كند كه مجبور است به مصرف مواد ادامه دهد.

خوشبختانه امروزه در دسترس بودن درمان‌هايي كه سم‌زدايي را به كمك دارو انجام مي‌دهند اين مشكل را از ميان برداشته و تا حد زيادي مسير ترك را تسهيل كرده است. علاوه بر اين درمان‌هاي روان شناختي با پرداختن به مسائل زيربنايي مؤثر در گرايش افراد به اعتياد مي‌توانند ريشه‌هاي تمايل به مصرف را در طي درمان هدف قرار داده و با از بين بردن وسوسه به تجربه درمان پايدار در فرد كمك كنند. براي كسب آگاهي بيشتر در مورد روش‌هاي نوين ترك اعتياد با يك روانشناس متخصص در حيطه اعتياد تماس بگيريد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

– آيا فرستادن فرد معتاد به شيره ترياك به كمپ ترك اعتياد مي‌تواند در درمان اعتياد مؤثر باشد؟

همه چيز بستگي به كيفيت مركز درماني كه فرد را به آنجا مي‌بريد دارد. اين مسئله را فراموش نكنيد كه اعتياد در اكثر موارد ريشه‌هاي رواني دارد و برخوردهاي خشن نظير اقدام براي ترك اجباري مي‌تواند در دراز مدت مشكلات فرد را تشديد كرده و به بازگشت‌هاي مكرر او به سمت مواد بيانجامد. در نتيجه قبل از اينكه فرد را به كمپ بفرستيد ابتدا آمادگي رواني او را در نظر بگيريد و سعي كنيد به روش‌هاي زوري و اجباري متوسل نشويد. روانشناسان با برگزاري جلسات مصاحبه انگيزشي مي‌توانند كمك كنند كه فرد آمادگي بيشتري جهت ترك پيدا كند و انگيزه‌هاي دروني بالاتري را جهت كنار گذاشتن مواد تجربه نمايد. براي دريافت مشاوره در زمينه شيره ترياك مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران تماس بگيريد.

منبع: شيره ترياك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شيره ترياك،
موضوع:
[ ۱۰ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۰۲:۴۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی