كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

ازدواج با همسن

ازدواج يكي از مسائل مهم زندگي هر فرد است چرا كه در تمامي ابعاد زندگي نقش موثري دارد. ازدواج موفق مي‌تواند پاسخگوي بسياري از نيازهاي انسان باشد و او را به كمال و رشد فردي برساند و چنانچه ازدواج ناموفق باشد فرد در درياي مشكلات غرق مي‌شود و حتي ممكن است افراد دچار اختلالات رواني نيز بشوند.

ازدواج زوجين مي‌تواند با شرايط سني مختلفي صورت بگيرد. بسيار در اطرافيان ديده‌ايم كه زوجين فاصله سني زيادي داشته يا همسن بوده‌اند و يا حتي زن از مرد بزرگتر بوده است. در چنين ازدواج‌هايي لازم است كه درست و سنجيده برخورد كنيد و از هرگونه تصميم نابجا، شتاب‌ زدگي و سطحي نگري پرهيز نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج كليك كنيد. 

 

تاثير سن در ازدواج موفق 

براي رسيدن به ازدواج موفق، پيروي ازمسير درست و انتخاب الگوي مناسب مي‌تواند ضامن پايداري و ثبات زندگي مشترك باشد. يكي از مسائل مهمي كه بايد قبل از ازدواج به آن توجه شود، تفاوت سني دختر و پسر است. با اين حال كمتر بودن سن دختر يك معيار صد در صدي نيست ولي در برخي موارد نيز ممكن است با وجود آنكه سن پسر كمتر از دختر بوده، با يكديگر ازدواج كرده‌ و مشكلي نيز نباشد، اما به طور معمول مشاوران خانواده به طور جدي اين مورد را رد كرده و توصيه مي‌كنند كه سن پسر چند سالي بيشتر از دختر باشد. در واقع فاصله سني مطلوب براي آنان سه تا شش سال است. توجه داشته باشيد كه بايد به تجربيات و پختگي فرد نيز توجه شود.

با اين حال بايد بدانيد كه تفاوت سني در ازدواج تنها عامل تأثيرگذار در رضايت زن و مرد از رابطه زناشويي خود نيست بلكه عواملي همچون تطابق جسم و روح مي‌تواند باعث رضايت زوجين شود تا رابطه زناشويي موفقي را در زندگي خود تجربه كنند. اگر افراد براي شروع زندگي مشترك به اندازه كافي با ويژگي‌هاي شخصيتي و دروني يكديگر سازگاري داشته باشند مي‌توانند بدون در نظر گرفتن تفاوت سني نيز ازدواج موفقي را تجربه كنند. 

براي اطلاعات بيشتر در زمينه اختلاف سني در ازدواج كليك كنيد.

 

فوايد ازدواج با همسن

ازدواج كردن با همسن فوايدي دارد كه برخي از آن‌ها عبارتند از:

1. درك بيشتر يكديگر

بيشترين نيازي كه در زندگي زناشويي انتظار مي‌رود درك متقابل يكديگر است. با فاصله سني كم اين مسئله به حداكثر خود مي‌رسد چرا كه افراد با فاصله سني كمتر درك بهتري نسبت به يكديگر داشته و كمتر دچار مشكل خواهند شد. از اين رو به تفاهم عاطفي، روحي، فكري، اجتماعي و جنسي بيشتري دست پيدا خواهند كرد. 

2. انعطاف پذيري بيشتر

به طور معمول افراد با سن بالا قابليت انعطاف پذيري كمتري نسبت به ديگر افراد در زندگي مشترك خود دارند. اين درحالي است كه زوجين با اختلاف سني كم براي رسيدن به سازگاري و جلب رضايت به نظر يكديگر توجه كرده و خود را سازگار و مورد قبول با نظر ديگري مي‌كنند.

3. دوست بودن با يك ديگر

بهترين امتيازي كه مي‌توان به ازدواج با همسن داد اين است كه هردو تلاش مي‌كنند با يكديگر به عنوان دو دوست برخورد كنند. در ازدواج با فاصله سني زياد اين امر متفاوت است چرا كه فرد بزرگ‌تر معمولا ديگري را امر و نهي مي‌كند. 

همچنين از ديگر محاسن ازدواج با همسن مي‌توان به نكات زير اشاره كرد.

_ مرد به عنوان يك مدير رفتار نمي‌كند و اين مسئله موجب صميميت زوجين مي‌شود.

_ قدرت تصميم‌گيري بالاتر براي رسيدن به نتيجه بهتر  

_ درك بهتري از شرايط روحي و جسمي يكديگر دارند.

_ كسب تجارب و جهان‌بيني با يكديگر

_ مواجه شدن با هيجان بيشتر در زندگي 

_ بيشترين همدلي و همراهي ميان زوجين 

_ بلوغ فكري و عقلي نزديك به هم كه باعث نزديك‌تر شدن توقعات نسبت به يكديگر مي‌شود. 

براي آشنايي بيشتر در زمينه شناخت قبل از ازدواج كليك كنيد.

 

معايب ازدواج با همسن

ازدواج با همسن علاوه بر فوايدي كه ذكر شد معايبي نيز دارد و در زماني اتفاق مي‌افتد كه زوجين شروع به لجبازي مي‌كنند. اتفاقات تلخي كه باعث مي‌شود زوجين به مشكل بر خورده و نسبت به يكديگر بي‌عاطفه شوند را در ادامه بيان كرده‌ايم.

1. صميميت بيش از حد بين زوجين باعث ازبين رفتن و شكسته شدن حرمت‌‌ها خواهد شد.

2. مردان معمولا ديرتر از زنان به رشد فكري و عقلي دست پيدا مي‌كنند و به علت ناپختگي و يا بي‌تجربگي ممكن است قادر به مديريت خانواده نباشد. به همين علت بايد سن مرد بيشتر از زن باشد تا به رشد فكري و عقلي دست پيدا كرده و بتواند در زندگي مشترك پشتوانه‌اي براي همسر خود باشد.

3. زنان به دليل زايمان، شير دادن، يائسگي و… زودتر از مردان شكسته مي‌شوند. اين مسئله باعث مي‌شود كه زنان بعد از گذراندن دوران بارداري و زايمان شادابي خود را از دست داده و يا حتي ممكن است مطلوبيت خود را نزد همسر از دست بدهند. بنابراين بهتر است اختلاف سني بين زوجين بيشتر باشد. 

4. زنان عمر تخمدان‌هاي كوتاه‌تري نسبت به مردان دارند و از نظر رابطه جنسي دچار مشكل مي‌شوند و اين روند مي‌تواند در آينده مسئله ساز شود. براي حفظ تعادل اين مشكل سن مرد بايد بيشتر از زن باشد. اين موضوع در زوج‌هاي همسن حل نشدني باقي مي‌ماند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

 

سوالات متداول

_ازدواج با همسن معمولا به چه كسي پيشنهاد مي‌شود؟

افرادي كه داراي شخصيت برتري طلبي هستند به دليل اينكه نمي‌توانند برتري طرف مقابل خود را در هيچ زمينه‌اي ببينند بهتر است كه با كسي ازدواج كنند كه همسن و يا كوچكتر از آن‌ها باشد. براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با همسن مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران تماس بگيريد.

منبع: ازدواج با همسن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج با همسن،
موضوع:
[ ۱۴ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۳۰:۴۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی