كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

مراقبت از نوزادان دوقلو

مراقبت از يك نوزاد تازه متولد شده مي‌تواند بسيار مشكل باشد. در اغلب موارد زماني كه كودك خواب است مادر استراحت كرده و از زمان خواب كودك براي انجام كارهاي روزمره خود استفاده مي‌كند. اين درحالي است كه پس از زايمان نوزادان دوقلو، مشكلات شما دو برابر مي‌شود. اين كاملا طبيعي است كه والدين يك رويارويي دشوار با دوقلوهاي تازه متولد شده خود داشته باشند و مراقبت از آن‌ها مي‌تواند يك كار دلهره آور براي آنان باشد. به همين دليل ممكن است براي مراقبت و نگهداري از آن‌ها به كمك خانواده يا دوستان نياز داشته باشيد چرا كه سلامت جسمي و ذهني شما به طور موثري بر سلامت نوزادان تاثيرگذار است.

براي آشنايي بيشتر در زمينه كودك كليك كنيد.

 

توصيه‌هايي براي مراقبت از نوزادان دوقلو

با توجه به موارد ساده اما مهم مي‌توانيد به بهترين شكل ممكن از نوزادان دوقلو خود مراقبت كنيد. ايجاد تغييرات ساده در برنامه، آرامش ذهني بيشتري به شما خواهد داد و اين امكان را فراهم مي‌كند كه هرچه سريعتر به روال عادي خود بازگرديد. ما در اينجا نحوه مراقبت صحيح از دوقلوهاي تازه متولد شده را ذكر كرده‌ايم.

1. برنامه ريزي دقيق و همزمان

خواباندن همزمان و برنامه غذايي هر دو نوزاد به شما اين امكان را مي‌دهد در زماني كه نوزادان خواب هستند كمي استراحت كنيد. بهترين توصيه براي انجام اين كار اين است كه وقتي كه يكي از نوزادان براي شير خوردن از خواب بيدار مي‌شود نوزاد ديگر را بيدار كنيد. با انجام اين كار همه به شما خواهند گفت كه نبايد يك كودك در حال خواب را بيدار كنيد اما انجام اين مسئله براي داشتن خواب كافي شما بسيار مهم است. همچنين استفاده از دوش آب گرم مي‌تواند آن‌ها را خسته كرده و باعث شود كه بخوابند.

2. استفاده از كالسكه دوقلو 

بغل كردن نوزادان دوقلو براي شما به طور همزمان سخت خواهد بود. يك جايگزين خوب مانند كالسكه دوقلو مي‌تواند به شما در اين زمينه كمك كند. يك كالسكه دوقلو تنها به عنوان يك وسيله براي گذراندن اوقات فراغت نيست بلكه مي‌توانيد از آن براي خواباندن كودك نيز استفاده كنيد. از ديگر مزيت كالسكه اين است كه مي‌توان از آن براي حمل تمام لوازم مورد نياز خود، علاوه بر حمل كودكان استفاده نماييد.

3. براي مراقبت از نوزادان دوقلو از ديگران كمك بگيريد

مراقبت و نگهداري از نوزادان دوقلو كار بزرگي است و شما به افراد بيشتري براي كمك در اين زمينه نياز داريد. در طول ماه‌هاي اول بهتر است يكي از اعضاي خانواده يا يكي از دوستان در كنار شما باشد و با جنبه‌هاي مشخصي از مراقبت كودك به شما كمك كند.

4. لباس و وسايل شبيه به هم را نخريد

اشتباه رايجي كه والدين دوقلوها انجام مي‌دهند اين است كه از هر چيزي دوتا مي‌خرند اين كار به شما از لحاظ مالي آسيب وارد مي‌كند. همچنين بايد بدانيد كه هر كودك سلايق و نظرات متفاوت از ديگري دارد، با مجبور كردن آن‌ها به پوشيدن لباس شبيه به هم ممكن است به آن‌ها از لحاظ رواني آسيب وارد شود.

5. توجه به مدت زمان نگهداري و جايگزيني

نوزادان دوست دارند كه در آغوش گرفته شوند و اين يك گام بسيار مهم در ارتباط بين مادر و نوزاد است. با اين حال بغل كردن دو نوزاد در يك زمان مي‌تواند خيلي زود خسته كننده باشد. مي‌توانيد راه‌حل جايگزيني براي آن در نظر بگيريد به عنوان مثال يك كودك در گهواره يا كف زمين بازي كند در حالي كه كودك ديگر را در آغوش گرفته‌ايد. زماني كه كودك شروع به بهانه گيري مي‌كند مي‌توانيد كودك ديگر را جايگزين او كرده و او را بغل كنيد.

6. براي مراقبت از نوزادان دوقلو آن‌ها را جدا از يكديگر نخوابانيد

تا زماني كه دوقلوها به اندازه كافي بزرگ نشدند بهتر است در طول شب در كنار يكديگر خوابانده شوند. شايد بخواهيد آن‌ها را در اتاق‌هاي جداگانه قرار دهيد تا اگر يك كودك در شب بيدار شد و گريه كرد نوزاد ديگر بيدار نشود ولي اگر به آن‌ها كمي زمان دهيد در يك اتاق و در كنار يكديگر بخوابند به سر و صدا عادت كرده و با هر صدايي به خواب خواهند رفت. همچنين دسترسي شما به هر دو كودك نيز بالا خواهد بود.

7. كمي به خودتان زمان بدهيد

چيزي كه بيشتر والدين فراموش مي‌كنند اين است كه آن‌ها نيز به زمان براي استراحت نياز دارند. مراقبت از نوزادان دوقلو ممكن است بسيار دشوار باشد ولي بدانيد اگر استراحت نكنيد و زماني را براي خود اختصاص ندهيد وضعيت از اين بدتر خواهد شد. استراحت كافي به والدين اين امكان را مي‌دهد كه با روي باز همه حواس خود را بر كودكان متمركز كنند. شما مي‌توانيد كودك خود را نزد يك دوست يا يكي از اعضاي خانواده بسپاريد و زماني را براي خود در نظر بگيريد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

 

سوالات متداول

_ وقتي دوتايي گريه ميكنن چكار كنم؟

در زماني كه هر دو كودك ناآرامي مي‌كنند و شما نيز دست تنها هستيد بهتر است يكي از كودكان را شير بدهيد و ديگري را در گهواره تكان داده تا آرام شود.  براي دريافت مشاوره در زمينه مراقبت از نوزاد مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران تماس بگيريد.

منبع: مراقبت از نوزادان دوقلو

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۰۵:۲۴ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی