كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

افزايش ميل جنسي زنان | درك عوامل مؤثر در ميل جنسي زنان

ميل جنسي زنان تا حد زيادي تحت تأثير نوسانات هورموني و عوامل تنش‌زاي محيط قرار دارد. براي مثال اغلب بانوان در دوران پيش از قاعدگي، در طول بارداري و پس از زايمان كاهش شديد ميل جنسي را گزارش مي‌دهند كه اين امر بيانگر تغييرات هورموني و شيميايي در بدن آن‌هاست. علاوه بر اين زنان اغلب براي احساس تمايلات جنسي طبيعي نياز به احساس امنيت عاطفي و رواني دارند.

آن‌ها در شرايطي كه ارتباط عاطفي‌شان دستخوش تنش و ناراحتي است كمتر مي‌توانند از رابطه جنسي لذت ببرند. همچنين دچار بودن به مشكلاتي نظير افسردگي و اضطراب نيز تا حد بسياري در ميزان تمايل و انرژي جنسي آن‌ها مؤثر است. آگاهي از اين نكات به ايجاد درك متقابل ميان همسران كمك مي‌كند و باعث مي‌شود كه بتوانيد با آگاهي از علت زير بنايي مؤثر در كمبود ميل جنسي، اقدامات مناسبي را در جهت بهبود اين وضعيت پيدا كنيد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه درمان اضطراب كليك كنيد.

 

راه‌هاي افزايش ميل جنسي زنان

متخصصان براي افزايش ميل جنسي زنان راه‌هاي مختلفي را پيشنهاد مي‌دهند كه به تلاش هردوي زوجين نياز دارد. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترين آن‌ها پرداخته‌ايم.

1- تلاش براي بهبود شرايط خلقي

تجربه خلق پايين و افسرده نه تنها انگيزه و انرژي زندگي را از زنان مي‌گيرد بلكه در ميل جنسي آن‌ها نيز مؤثر است. بسياري از مردان هنگامي كه كمبود تمايل به برقراري رابطه جنسي را در همسرشان مي‌بينند در مورد عملكرد خود نگران مي‌شوند و احساس مي‌كنند اين مسئله به توانايي‌هاي آن‌ها برمي‌گردد. اين در حالي است كه ريشه اين موضوع مي‌تواند در جايي بيرون از رخت خواب باشد! اگر زنان در طول روز احساس افسردگي داشته باشند، در بستر نيز نمي‌توانند خوب عمل كنند و درنتيجه تمايلاتشان را از دست مي‌دهند. بررسي شرايط رواني، تلاش براي افزايش احساس شادي، نشاط و درمان افسردگي يكي از مهم‌ترين چيزهايي است كه در افزايش ميل جنسي زنان بايد مد نظر قرار گرفته شود. براي اطلاع بيشتر از روابط زناشويي كليك كنيد. 

2- تلاش براي افزايش كيفيت رابطه از راه‌هاي افزايش ميل جنسي زنان

ميل جنسي زنان به ميزان بسياري به كيفيت رابطه‌شان با شريك زندگي ارتباط دارد. زناني كه در طول روز احساس مي‌كنند توسط همسر خود درك نمي‌شوند يا از نظر عاطفي ارضاي رواني كافي را دريافت نمي‌كنند نسبت به رابطه جنسي نيز سرد مي‌شوند و نمي‌توانند همانند سابق عملكرد خود را حفظ نمايند. در واقع ميل و عملكرد جنسي زنان مي‌تواند بازتاب احساس رضايت آن‌ها از رابطه عاطفي باشد. به همين خاطر تلاش براي ارزيابي رابطه و ارتقاي كيفيت آن اقدام مهمي جهت افزايش ميل جنسي زنان محسوب مي‌شود. اگر اختلافات و تعارض‌هاي زيادي را در طول روز تجربه مي‌كنيد و نمي‌توانيد آن طور كه بايد از حضور در كنار هم لذت ببريد مراجعه به يك روانشناس متخصص در حوزه زوج درماني تا حد بسياري مي‌تواند به شما كمك كند.

3- تلاش براي ايجاد تجربيات مثبت

مطالعات نشان مي‌دهند داشتن تجربيات مثبت مي‌تواند در افزايش ميل جنسي بانوان مؤثر باشد. در واقع در بسياري از موارد زنان به دليل تجارب ناخوشايند قبلي يا عدم كسب لذت كافي در طول رابطه جنسي به مرور ميل جنسي خود را از دست مي‌دهند. در نتيجه بسيار اهميت دارد كه بتوانيد تجارب فوق‌العاده‌اي را براي همسر خود ايجاد كنيد و مجدداً اشتياق او را به رابطه جنسي برگردانيد. انجام كارهايي نظير معاشقه طولاني‌تر قبل از دخول، همراه با بوسه‌ها و نوازش‌هاي ملايم مي‌تواند در اين زمينه تا حد بسياري به شما كمك كند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه شناخت بدن همسر كليك كنيد.

4- توجه به شرايط جسماني از راه‌هاي افزايش ميل جنسي زنان

همان طور كه پيش‌تر گفته شد در بسياري از موارد كمبود ميل جنسي از شرايط بدني خاص زنان و عدم توازن مواد شيميايي در بدن آن نشات مي‌گيرد. در نتيجه بسيار اهميت دارد كه در اين زمان با حمايت عاطفي كافي به آن‌ها فرصت دهيد كه اين دوران را پشت سر بگذرانند. زناني كه در دوراني مثل روزهاي پيش از قاعدگي، بارداري و پس از زايمان حمايت كافي از همسرانشان دريافت مي‌كنند اغلب زودتر ميل جنسي خود را بازمي‌يابند و رضايت بيشتري را از رابطه گزارش مي‌دهند.

5- داشتن رژيم غذايي مغذي

نوع غذاهايي كه افراد در طول روز مصرف مي‌كنند مي‌تواند در ميزان تمايلات جسماني آن‌ها تأثيرگذار باشد. متخصصان اغلب در اين زمينه توصيه مي‌كنند كه سبزيجات بيشتري مصرف نماييد، ميزان شكر و قند موجود در غذاهاي خود را كاهش دهيد و پروتئين بيشتري دريافت نماييد.

6- توجه به ريتم و بهداشت خواب از جمله راه‌هاي افزايش ميل جنسي زنان

نداشتن خواب كافي و با كيفيت يكي از عوامل بسيار تأثيرگذار در سلامت جسم و روان افراد است. اهميت اين مسئله حتي در رابطه جنسي نيز نمايان مي‌شود. افرادي كه ريتم خواب نامنظمي دارند يا به دلايلي نظير استرس و اضطراب زياد در طول روز نمي‌توانند خواب باكيفيتي را تجربه ‌كنند معمولاً براي برقراري ارتباط جنسي ميل كمتري دارند. از همين رو تلاش كنيد تا برنامه منظمي براي خواب خود در نظر بگيريد و براي مديريت استرس‌هاي روزمره خود كاري انجام دهيد.

استفاده از تكينيك‌هاي آرامش بخشي نظير ريلكسيشن، ذهن آگاهي و فنون تنفسي از جمله روش‌هايي هستند كه در اين زمينه مي‌توانند به شما كمك كنند. در صورتي كه دچار اختلالات خواب هستيد و مشكلاتي نظير بي‌خوابي مزمن، كابوس‌ها و وحشت شبانه را تجربه مي‌كنيد لازم است براي بهبود اين اوضاع به يك روانشناس مراجعه نماييد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه درمان استرس كليك كنيد.

7- گنجاندن ورزش در برنامه روزانه

پژوهش‌ها نشان مي‌دهند كه ورزش يكي از عواملي است كه مي‌تواند به طور معناداري در افزايش ميل جنسي تأثيرگذار باشد چرا كه فعاليت بدني ميزان تنش و استرس را كاهش مي‌دهند و با ترشح مواد شيميايي خاصي در مغز به افزايش احساس نشاط كمك مي‌كند. با توجه به اينكه همه اين عوامل تأثير بسزايي در ميل جنسي دارند گنجاندن ورزش در برنامه روزانه همواره يكي از پيشنهادهاي متخصصين براي افزايش ميل جنسي چه براي مردان و چه براي زنان بوده است. با اين حال در صورتي كه با راهكارهاي بالا به نتايج دلخواه نرسيديد مشاوره جنسي در زمينه افزايش ميل جنسي زنان مي‌تواند بسيار موثر باشد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

– مصرف داروها مي‌تواند در كاهش يا افزايش ميل جنسي زنان تأثيرگذار باشد؟

بله عوارض جانبي برخي داروهاي ضد افسردگي نظير سرترالين اغلب منجر به كاهش ميل جنسي مي‌شود. در اين شرايط بهتر است با پزشك خود مشورت كنيد تا در صورت امكان گروه دارويي كه استفاده مي‌كنيد را تغيير دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي‌توانيد از خدمات مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران بهره‌مند شويد.

منبع: افزايش ميل جنسي زنان 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: افزايش ميل جنسي زنان،
موضوع:
[ ۲۵ تير ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۰۱:۳۰ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی