كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

پيشگيري از وقوع بارداري در دوران عقد

براي جلوگيري از بارداري در دوره نامزدي و عقد بهتر است موارد زير را رعايت كنيد:

1. درست تصميم بگيريد

بارداري در دوران عقد به لحاظ شرعي و يا قانوني بلامانع است، اما خانواده­‌ها نيز دلايلي براي مخالفتشان در اين مسئله دارند كه منطقي نيز هست. دوران عقد، ايامي است كه زن و شوهر در حال آشنايي با يكديگر هستند و چه بسا در بسياري از مواقع، در طول اين آشنايي متوجه تفاوت‌هاي بسياري بين خودشان و طرف مقابل شده و يا مشكلات پيش بيني نشده­‌اي به وجود مي‌­آيد كه آن‌ها را از ادامه زندگي با يكديگر منصرف مي‌كند. در صورت بروز چنين مشكلاتي، اگر رابطه جنسي بين دو طرف اتفاق افتاده باشد، تبعات و هزينه­‌هاي اين مسئله به خصوص براي خانم‌­ها، چندين برابر مي‌شود. در نتيجه پيش از هر گونه رابطه، با خودتان خوب فكر كنيد و تصميم بگيريد كه در دوران عقد وارد رابطه با همسرتان بشويد يا خير.

2. براي جلوگيري از بارداري در دوران عقد از پزشك كمك بگيريد

اگر تصميم گرفته‌­ايد كه با همسرتان در دوران عقد رابطه داشته باشيد، حتما از يك پزشك متخصص زنان كمك بگيريد. اين مشورت براي شما چند مزيت دارد، اولا شما مي‌توانيد بسياري از مسائل را در زمينه مراقبت‌هاي جلوگيري از بارداري از او ياد بگيريد و احتمالا به دليل اينكه پزشك از آشنايان شما نيست، احساس خجالت زدگي كه در حضور خانواده داريد را نخواهيد داشت و مي‌­توانيد سوالاتتان را به راحتي با ايشان در ميان بگذاريد. از طرفي يك متخصص آگاه در صورت بروز هرگونه مشكلي، مي‌تواند راه حل‌هاي قابل اعتمادي را به شما ارائه كند. 

براي اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

3. حواستان را به علائم بدني جمع كنيد

بيشتر از هر زمان ديگري حواستان را به علائم و شرايط بدنيتان جمع كنيد تا در صورت وقوع بارداري، هرچه سريعتر از اين مسئله آگاه شده و زمان بيشتري براي فكر كردن و تصميم گيري داشته باشيد.

 

در صورت مثبت بودن تست بارداري در دوران عقد چه كنيم؟

اگر تست بارداري‌تان در دوره نامزدي مثبت شد بايد نكات زير را رعايت كنيد:

1. سعي كنيد آرامش خود را از دست ندهيد

بروز چنين تغييري در زندگي شما به سبب اهميت ماجرا، اضطراب زيادي را بر مي‌انگيزد. سعي كنيد هرچه سريعتر آرامشتان را به دست آوريد تا بتوانيد تصميم منطقي در اين زمينه بگيريد. به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه در طول دوراني كه با اين مسئله مواجه هستيد، حالت‌هاي اضطراب و تنش به شما دست خواهد داد پس سعي كنيد كنترل اوضاع دست شما باشد تا بتوانيد از اين شرايط عبور كنيد.

2. همسرتان را در جريان بگذاريد

برخي اوقات خانم‌ها بعد از اينكه متوجه بارداري خود مي‌­شوند، اين مسئله را به عنوان يك راز پيش خود نگه داشته و با كسي در ميان نمي‌گذارند. يادتان باشد كه همسر شما شريك زندگيتان است و قرار است در زمينه مسائل مربوط به زندگي مشتركتان هردو به يك اندازه اجازه تصميم گيري داشته باشيد. از طرفي وجود چنين شرايطي مسئله ساده‌اي نيست كه بخواهيد به تنهايي آن را به دوش بكشيد. شما حتما به يك همراه در اين مسير احتياج داريد و چه كسي بهتر از همسرتان؟

3. هنگام بارداري در دوران عقد هر دو تصميم بگيريد

با توجه به تغيير پيش آمده، احتمالا شما بايد در تصميم‌هايي كه براي بسياري از مسائل گرفته‌­ايد، تجديد نظر كنيد. تصميم گيري راجع به نگهداشتن و يا سقط جنين، تاريخ مراسم عروسي، نحوه برگزاري مراسم، اطلاع دادن به خانواده‌ها و اينكه به كدام يك از اعضا اطلاع دهيد، از جمله مسائلي هستند كه بايد راجع به آن‌ها تصميم بگيريد. يادتان باشد همه اين نكات را با همفكري يكديگر و به صورت دو نفره مورد بررسي و تصميم گيري قرار دهيد تا در آينده هيچكدام، احساس نارضايتي و پشيماني نداشته باشيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه نزديكي در دوران عقد كليك كنيد.

4. تصميم گرفتن راجع به سقط جنين

اولين سوالي كه براي هر زوج، با شنيدن اين خبر مطرح مي‌شود اين است كه آيا توانايي نگه داشتن اين فرزند را دارند؟ طبق شرع اسلام و قانون كشور مسئله سقط جنين پذيرفته شده نيست و پس از تشكيل نطفه اجازه سقط عمدي وجود ندارد. با اين حال به ساير جنبه‌هاي اين تصميم نيز توجه داشته باشيد، از جمله اينكه سقط جنين در بارداري اول، معمولا باعث بروز مشكلات بسياري براي بارداري‌هاي بعدي شده و در آينده مشكلات بسياري برايتان ايجاد مي‌كند.

از طرفي با توجه به غيرقانوني بودن اين امر در كشور ما، شما به امكانات پزشكي و شرايط مطلوب دسترسي نخواهيد داشت. بسياري از مواقع سقط جنين در شرايط غير بهداشتي و توسط يك فرد غير متخصص انجام مي‌گيرد كه احتمال بروز مشكلات بسياري از جمله انواع بيماري‌ها و عفونت‌ها و يا سقط ناقص و باقي ماندن بخش‌هايي از جنين در شكم مادر را افزايش مي‌دهد و در نتيجه مجبور خواهيد شد به جاي يك مشكل بارداري، چندين مشكل ديگر را نيز حل كنيد.

5. فرصتي براي تحكيم ارتباط شما و همسرتان پيش آمده

در صحبت‌هاي بسياري از افرادي كه تجربه‌هاي مشابهي داشته‌­اند اين مطلب ديده مي­‌شود كه اگر فرزندمان نبود، شايد همان اوايل كه تجربه كافي از زندگي مشترك نداشتيم، تصميم مي‌گرفتيم تا از يكديگر جدا شويم اما بسياري از مسائل را به خاطر فرزندمان تحمل كرديم. شايد شرايط پيش آمده براي شما هم، بتواند جنبه‌هاي مثبت اين چنين داشته باشد.

6. هنگام بارداري در دوران عقد ترجيحا چيزي را حذف نكنيد

گاهي اوقات خانم‌ها و آقايان تصميم مي‌گيرند از گرفتن جشن عروسي صرف نظر كنند و سريعتر زندگيشان را تشكيل دهند. توصيه ما اين است كه تا حد امكان اجازه ندهيد، استرس و محدوديت زماني باعث بشود چيزي را به طور كامل حذف كنيد چرا كه ممكن است بعدها به خاطر نداشتنش پشيمان شويد. سعي كنيد خودتان را با شرايط پيش آمده سازگار كنيد. درست است كه شرايط كمي از حالت نرمال خارج شده اما براي سازگاري با آن لازم نيست همه چيز را قرباني كنيد. كمي از انتظارات و آرزوهايتان كوتاه بياييد و جشن و لوازم منزل مختصرتري فراهم كنيد، اما همه كارها را انجام دهيد.

7. خوشحالي را قرباني نكنيد

تدارك مراسم عروسي، خريد لوازم منزل و بسياري از مسائل زندگي مشترك شما، اتفاقات شيريني هستند كه در حال رقم زدن آن‌ها هستيد. همه اين شادي‌ها را قرباني مشكل پيش آمده نكنيد. به همان اندازه كه براي مشكلتان وقت مي‌گذاريد و به آن توجه داريد، به شادي‌هايتان هم توجه داشته باشيد. فراموش نكنيد كه شما و همسرتان به يك روحيه خوب براي كنار آمدن با اين شرايط نياز داريد.

8. هنگام بارداري در دوران عقد تكيه گاه يكديگر باشيد

شرايط پيش آمده استرس بسياري را به هردو نفر شما، تحميل مي‌كند. آقايان بايد به اين فكر كنند كه هنوز از پس هزينه‌هاي مراسم ازدواج و تشكيل خانواده فارغ نشده، بايد آماده هزينه‌هاي تولد فرزند شوند و خانم‌ها نيز تغييرات بدني و شرايط سخت دوران بارداري را مي‌گذرانند. در اين ميان فشارهاي خانواده و برخورد ديگران نيز مي­‌تواند مزيد بر علت شده و دلايل كافي براي از كوره در رفتن هر يك از زوجين را فراهم كند. پس لازم است كه يادمان باشد، همسرمان حق دارد گاهي عصبي و خسته باشد و وظيفه ماست كه تكيه گاه و همدردي مناسب براي او باشيم.   

براي آشنايي بيشتر در زمينه روابط زناشويي كليك كنيد.

9. به حرف مردم توجه نكنيد

يكي از عواملي كه فشار رواني مضاعفي به اين شرايط مي‌دهد، حرف‌هاي اطرافيان است. اگر شما تصميم بگيريد كه به جاي جشن مفصلي كه در تدارك آن بوديد، جشن ساده‌­تري بگيريد و زودتر زندگيتان را شروع كنيد، يا اگر اقوام را در جريان شرايط پيش آمده بگذاريد قطعا به اندازه آدم‌هايي كه در جريان گذاشته‌­ايد، صحبت‌هاي ضد و نقيض و آراء مختلفي مي‌شنويد، همواره به اين نكته توجه داشته باشيد كه تصميم گيرنده شما و همسرتان هستيد. تمركزتان را از حرف‌هاي ديگران آزاد كنيد و صرفا به اين فكر كنيد كه در شرايط كنوني بهترين تصميم براي شما و همسرتان چيست و چه كاري مي‌توانيد انجام بدهيد تا در آينده نيز پشيمان نباشيد. جهت كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي‌توانيد از خدمات مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران بهره‌مند شويد.

منبع: بارداري در دوران عقد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بارداري در دوران عقد،
موضوع:
[ ۱ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۵۹:۵۸ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی